IT / Teknisk support (2nd line)

NetCart AB / Supportteknikerjobb / Sollentuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Sollentuna, Upplands Väsby, Järfälla, Danderyd, Upplands-Bro eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos NetCart AB i Sollentuna

Detta är en roll för dig som vill arbeta i en flexibel miljö med en dynamisk produkt. Vi utvecklar VisualCron - ett automatiseringsverktyg för Windows med kunder över hela världen men med stor vikt på USA. Om tjänsten Tjänsten är framför allt fokuserad på teknisk support för produkten VisualCron. Du ställs inför Windows och produktspecifika problem. Framför allt sker supporten via mail och chat men det kan även förekomma telefonsamtal.Primära arbetsuppgifter Support - sköta supporten för produkten VisualCron.Test - test av nya funktioner.Demonstration - du kommer hjälpa till att presentera och demonstrera produkten online via skärmdelning.Kundhantering - hjälpa till med att hålla vårt kundregister a-jour.Dokumentation - hjälpa till med dokumentation och skapande av hjälpvideos.Bollplank - du blir en viktig del av att hantera feedback inför utveckling av nya funktioner.Om dig Vi söker dig som huvudsakligen vill arbeta med och brinner för IT-support och har intresse för problemlösning. Du har ett stort IT-intresse, hög servicekänsla och engagemang samt någon form av teknisk utbildning på gymnasie-, KY- eller högskolenivå. Du bör ha arbetat med teknisk support inom IT, alternativt i en servicedesk/kundtjänst under minst 2 år. Du har vana från att arbeta i ärendehanteringssystem och att ge support via fjärrstyrningsverktyg. Du talar och skriver obehindrat på såväl svenska som engelska. Du räds inte för att ringa upp kunder för att lösa problem. Du har förmåga och vilja att snabbt lära dig nya miljöer, system och applikationer och du kan hantera flera saker samtidigt. Meriterande är teknisk utbildning eller har arbetat med fokus på Windows och systemutveckling. Vi uppskattar egenskaper som initiativförmåga och ansvarstagande, noggrannhet, hög servicekänsla och prioriteringsförmåga.Några ledord om tjänstenFlexibel: Arbetsuppgifterna kan variera mycket, både när det gäller art och tid. Kommunikativ förmåga: Det är viktigt att kunna kommunicera med andra på ett tydligt sätt. Samarbetsförmåga: Du bör ha lätt för att samarbeta och komma överens med människor. Serviceinriktad: Det är viktigt att förstå vad kunder vill och att agera utifrån det sam att tycka om att hjälpa andra. Det gäller att behålla lugnet även om kunder är irriterade. Stresstålig: Som tekniker förväntas man lösa många och varierande arbetsuppgifter, ofta med kort varsel. Därför är det viktigt att kunna hantera stress.Övrig informationSista ansökningsdatum: 2019-05-24Placering: Sollentuna - finns möjlighet till fjärrarbete i framtidenProdukthemsida: www.visualcron.com

Publiceringsdatum
2019-04-24

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-05-24
Ange följande referens när du ansöker: AF: Teknisk support

Företag
NetCart AB

Kontorsadress
Majvägen 6A

Jobbnummer
4749886

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från NetCart AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos NetCart AB: