IT/ tekniker/ support/ Microsoft/ klient/ Team Lead på AB Lindex
AB Lindex / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos AB Lindex i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Alingsås,
Borås eller i
hela Sverige Lindex är en internationell modekedja. Lindex sortiment sträcker sig över flera olika koncept women's wear, lingerie, kids' wear och kosmetik. Huvudkontoret finns i centrala Göteborg, Lindex ägs av det finska bolaget Stockmann.
Lindex är ett vision- och värderingsdrivet företag där vår kultur är nyckeln till vår framgång - våra värderingar har vi formulerat på engelska; we act sustainable, empower each other, seek constant improvement, make business oriented decisions and make it simple. På Lindex har vi tagit ställning, läs mer om We Make Fashion Feel Good på lindex.com.
Har du erfarenhet av att utveckla samt drifta klientplattform? Lockas du av en bred och varierad roll, där du får arbeta med spännande teknik och utvecklas tillsammans med företag som satsar på IT och digitalisering?
Vad kan vi erbjuda dig?
Lindex är en av de ledande modekedjorna i Europa, med cirka 490 butiker och 5000 anställda. Vårt huvudkontor finns i Göteborg, där vi bland annat har en IT-avdelning bestående av cirka 60 personer. Lindex satsar på digitalisering och vi är en av de främsta omnikanalsaktörerna inom modebranschen. Vi söker dig som vill vara en del av vår resa framåt och som trivs i en snabb, spännande och föränderlig bransch! Du får arbeta med personer med lång erfarenhet och för oss är det viktigt att du lockas av att utvecklas tillsammans med oss. Vår största tillgång är vår företagskultur, vi är ett visions- och värderingsstyrt företag där vi har roligt tillsammans på arbetet!
I rollen agerar du team lead för Client Services, vilket innebär att du underhåller, utvecklar och driftar vår klientplattform för lager, kontor och butik (datorer, tablets, mobiltelefoner och printrar). Du är den som driver utvecklingen framåt. Rollen innebär inte team lead-ansvar i form av arbetsfördelning eller personalansvar. Exempel på applikationer att hantera i rollen är Office 365, Citrix, SCCM och AirWatch. Du deltar i nya projekt, hanterar utrullningar och arbetar för att säkra en stabil och jämn drift av Lindex klienter. Ärenden eskalerade från vår 1st line tar du dig an då du identifierar problem, gör felsökningar och tar fram lösningar för att förhindra att problemen återuppstår.
Är det dig vi söker?
Tidigare arbetslivserfarenhet i en IT-teknisk roll då du har arbetat med att utveckla samt drifta klientplattform
Erfarenhet av att arbeta med såväl mjuk- som hårdvara
Mycket goda kunskaper inom Microsoft och Windows
Du talar och skriver obehindrat på svenska, mycket goda kunskaper i engelska
Meriterande: kunskaper inom SCCM, Citrix, RDS, AirWatch, Active Directory och GPO, relevant eftergymnasial utbildning, tidigare erfarenhet i en roll som support
Vi ser att du har förmåga att självständigt driva ditt arbete framåt, du har ett tydligt kundfokus och du är en person som trivs med många kontaktytor. Din förmåga att prioritera och skapa nya kontakter kommer att vara uppskattade egenskaper, likväl din förmåga att skapa struktur samt att arbeta lösningsfokuserat.
Övrig info:
Placering: Partille, start: enligt överenskommelse, sista ansökningsdag: 6e juni, kontaktperson: Amanda Rydqvist, 031-739 50 16 alt.
amanda.rydqvist@lindex.com Fashion is IT!
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare Tillsvidare
Publiceringsdatum2018-05-07ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-06-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAmanda Rydqvist +46 317395016, +46 720908325
FöretagAB Lindex
AdressAB Lindex
Box 233
40123 Göteborg
KontorsadressNils Ericson platsen 3
Jobbnummer 4128835
Observera att sista ansökningsdag har passerat.