IT Supporttekniker till musikbranschen

Camai Consulting AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Camai Consulting AB i Stockholm, Södertälje, Uppsala, Enköping, Eskilstuna eller i hela Sverige

Vi söker efter en IT Supporttekniker i Stockholm till ett företag i musikbranschen för att ge det interna IT supportteamet den skjuts de behöver för att skala upp sin supportverksamhet med företagets tillväxt. Här får du en unik chans att jobba hos ett företag i framkant!

Företaget har en dynamiskt distribuerad arbetsstyrka som sträcker sig över hela världen. De använder huvudsakligen Apple-enheter, tillsammans med ett utbud av bärbara Windows- och Linuxdatorer samt olika mobila enheter. Deras användning av en mångfald SaaS-lösningar, som ständigt utvecklas, bidrar till att förbättra produktiviteten och håller dem i framkant när det gäller att stödja användarnas IT-behov för att säkerställa att de bidrar till företagets uppdrag.

Publiceringsdatum
2024-02-19

Arbetsuppgifter
• Du kommer att tillhandahålla en utmärkt IT-supportupplevelse för företagets globala anställda som arbetar överallt.

• Vara företagets representant i deras IT-supportkanaler, inklusive IT-barer och andra stödkanaler.

• Hantera inkommande förfrågningar och tillhandahålla både personlig- och fjärrsupport för hårdvaru- och mjukvaruproblem.

• Ansvara för underhållet av skrivare, mötesrumsteknik och annan IT-relaterad utrustning på kontoret.

• Administrera och ge support för verktyg som Google Workspace, JAMF och centraliserad användarhantering (LDAP).

• Samarbeta nära med andra team för att säkerställa att anpassningen förblir på global nivå inom IT-supportområdet.

• Kontinuerligt uppdatera supportdokumentationen.

• Utföra backoffice-uppgifter.

• Stödja seniora kollegor i förberedelser och genomförande av leverantörsuppdrag.

• Delta i vissa initiativ för att förbättra IT-supporten.

Vad vi söker hos dig:

• Du har 1-2 års erfarenhet av att arbeta i en helpdeskmiljö.

• Du har erfarenhet av att stödja macOS och Windows-baserade system samt älskar att ge personlig, kundfokuserad support för att hjälpa användare att lösa tekniska problem.

• Du är bekant med klient- och mjukvarulösningar.

• Du har erfarenhet av att arbeta med JAMF samt Google Workspace.

• Du är bekväm med att kommunicera både muntligt och skriftligt på engelska.

Som person är du nyfiken och snabblärd. Du trivs att dyka in i nya tekniker och verktyg samt är en tålmodig problemlösare. Du kanske inte har svaret, men du vet hur du ska hitta det!

Du är också en lagspelare som aktivt samarbetar med ditt team och på andra platser, för att hitta lösningar på problem som uppstår. Du är självgående i ditt arbete och en pålitlig person som klarar av att hålla deadlines. En god kommunikation och kundsupport är viktigt för dig och du har en professionell attityd gentemot dina kollegor och kunder. Du är flexibel och villig att anpassa dig till snabba och ofta förekommande förändringar.

Start: Omgående start med hänsyn till uppsägningstid. Uppdraget är på heltid och är tillsvidare

Placeringsort: Stockholm

Ansökan: Intervjuer sker löpande och tillsättning sker vid rätt match

Vad vi står för:
Vi på Camai erbjuder ett av marknadens branschledande anställningsvillkor med stor frihet som ledord. Vi drivs av att hitta det bästa uppdraget för våra medarbetare. Det roligaste som finns är att hitta en perfekt matchning mellan konsult och kund. Vi vet att alla har ett drömarbete, och vi är ett tight entreprenörsdrivet team som arbetar för att se till att du tycker att det är roligt att gå till jobbet, varje dag. Vi tror att kompetenta människor dras till varandra och vill jobba med likasinnade i spännande kunduppdrag.

Vi har en av marknadens mest förmånliga ersättningsmodell anpassad för en modern konsultorganisation med mycket frihet. Vi har helt enkelt kul tillsammans!

Varför ska du välja oss?
Med många års erfarenhet i konsultbranschen har vi valt våra tre värdeord med omsorg; kommunikation, ambition och balans. För att lyckas tror vi att våra medarbetare får vara med och forma sitt arbete efter prioriteringar och intresse i livet. Med din ambition och rätt verktyg från oss ser vi till att du utvecklas och samtidigt belönas på vägen.

Vill du vara en del av vår fortsatta tillväxt?

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-08-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Camai Consulting AB (org.nr 559395-4521), http://www.camai.se

Arbetsplats
Camai

Kontakt
Caroline Biverman
caroline.biverman@camai.se

Jobbnummer
8480957

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Camai Consulting AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Camai Consulting AB: