IT Supporttekniker

Jobquest Sverige AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jobquest Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Till vår kund söker vi en IT-Supporttekniker som har erfarenhet av 1st och 2nd line support för bland annat PC, skrivare, telefoni och även ärenden som berör konto och behörighetshantering, mail, Skype/Lync samt konferensrum.

Du kommer att arbeta i ett team på ca 8 medarbetare med huvudfokus på support till interna användare samt förvaltning av delar av IT-infrastrukturen. Supportområdet är koncentrerat till huvudkontoret i Stockholm, men omfattar även regionala verksamhet i form av hemkontor och depåer.

Du som söker denna tjänst har arbetat med IT-support/drift samt administration av Exchange/Office365 i ett par år, har en mycket god teknisk kunskap samt erfarenhet av att lösa inkommande ärenden självständigt och effektivt. Du triggas av att lösa problem och gör alltid ditt bästa för att hjälpa användarna. Uppdraget bygger på ett stort eget ansvar och ordningssinne och att du självständigt löser de problem som uppkommer. Du är stödjande, kommunikativ, social och trivs med att ha många kontaktytor. Vi tror att du har eftergymnasial utbildning inom IT eller har motsvarande kunskap förvärvad på annat sätt.

Som supporttekniker kommer du att jobba med följande:
• 1st och 2nd line ärenden till alla AD anslutna användare
• Ärenden kommer via mail, telefon, serviceportalen och på plats.
• Administration inom Office365
• Interna och externa kontaktytor samt med olika IT-system.
• Beredskap förekommer under kvällar och helger ca var 6-8e vecka.

Vi ser gärna att du har följande erfarenhet:
• Minst 3 års dokumenterad erfarenhet av IT-Support
• Mycket goda kunskaper kring Office365 administration, främst Exchange online
• God förståelse i hur en Office365 miljö är uppbyggd vid behov av felsökning
• Goda kunskaper om Microsofts standardapplikationer och operativsystem
• Goda kunskaper i Active Directory, kontoadministration
• Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
• Service Now eller liknande ärendehanteringssystem

Rollen kräver god samarbets- och kommunikationsförmåga såväl skriftligt som muntligt och förmåga att arbeta självständigt samt i grupp.

Stor vikt läggs på personliga egenskaper

Uppdraget är en del av JobQuest personaluthyrning. Du kommer vara anställd av JobQuest och arbeta som konsult hos vår kund.

Ansök så snart som möjligt via vår CV databas på www.jobquest.se. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Din ansökan ska innehålla CV som bifogat fil

Vi är flera rekryterare som hanterar rekryteringen av denna tjänst, vid frågor gällande den här rekryteringen eller tjänsten når du oss enklast på e-post kontakt@jobquest.se

Kollektivavtal: JobQuest är ett auktoriserat konsultbolag

Utifrån GDPR tar vi endast emot din ansökan genom att du registrerar ditt CV och personliga brev. Utifrån GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via mail.

Varmt välkommen med din ansökan!

Om JobQuest: Vi är ett konsultbolag med specialistkompetens inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

Varaktighet, arbetstid
Heltid 100% Tillsvidare

Publiceringsdatum
2019-02-06

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-03-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
JobQuest

Företag
Jobquest Sverige AB

Adress
Jobquest Sverige AB
Upplandsgatan 7
11123 Stockholm

Kontorsadress
Upplandsgatan 7 11123 Stockholm

Jobbnummer
4598185

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jobquest Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jobquest Sverige AB: