IT Supporttekniker 2nd line till flertalet kunder, Stockholm

Experis AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2016-10-25
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "IT Supporttekniker 2nd line till flertalet kunder, Stockholm" (publicerad 2016-11-21) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Experis IT Stockholm växer! Vi jobbar mot flertalet stora spännande kunder i Stockholm. Vi vill därför bredda vår konsultverksamhet med både juniora och seniora IT Supporttekniker 2nd line med minst 1 års erfarenhet av arbete i en 2nd line. Innan du arbetade i en 2nd line kan du exempelvis ha arbetat i en IT Support / IT Helpdesk / Firstline / IT Servicedesk / IT Tekniker. Behovet av 2nd line supporttekniker är stort till bl.a. följande kunder; Polisen, KTH, Skolverket, Nordea, Stockholm Stad och Mekonomen. Vi har även flertalet kunder utöver dessa så om inga av dessa lockar tveka inte på att ansöka ändå. Konsultuppdragen vi får från våra kunder har start omgående, då vi har ett återkommande behov och vill bredda vår konsultverksamhet kan vi på Experis IT även erbjuda tillsvidareanställning.

Publiceringsdatum
2016-10-25

Dina arbetsuppgifter
Har du ett stort IT intresse? Är du i början av din karriär inom IT? Vill du utvecklas inom IT? Eller kanske har du redan funnit att arbeta som 2nd line Supporttekniker är det som du brinner för och där du trivs som allra bäst?

Vilken som av dessa eller om 2nd line Supporttekniker rollen lockar av andra anledningar finns möjligheterna hos Experis IT! Våra kunder som eftersöker IT Supporttekniker består av en spännande blandning vilka ger dig stora utvecklingsmöjligheter. Vi eftersöker både juniora och seniora 2nd Line supporttekniker men du ska ha minst 1 års erfarenhet av arbete i 2nd line.

Då denna annons inte är riktad mot ett specifikt uppdrag utan flertalet, kommer du att få veta mer om specifika uppdrag under urvalsprocessens gång.

Vanligtvis består denna roll av att du kommer arbeta med olika ärenden såsom problemlösningar och felsökningar, som i viss mån kan vara av längre karaktär. Detta innefattar att du i rollen som 2nd line kan komma att jobba med mer djupgående felsökningar. För att trivas i rollen söker vi dig som tycker om att kombinera din tekniska kunskap med att hjälpa kunden utifrån dennes behov.

Vem är du?
Är du ansvarstagande, strukturerad, serviceinriktad och serviceminded? Uppgiftsorienterad och tycker om att arbeta både självständigt och i team? Lyhörd och har en förmåga att under stress finna rationella och smidiga problemlösningar? Öppen för förändring och tycker om snabba växlingar i arbetstempot?

• Har du minst 1 års erfarenhet av arbete i en 2ndline och fick då erfarenhet av ärendehanteringssystem och fjärrstyrningssystem?
• Har du minst 2 års erfarenhet av olika system som t.ex. AD (Active Directory), Exchange, VPN?
• Kan du svenska och engelska flytande i tal och skrift?
• Har du minst gymnasial utbildning, helst inom IT/teknik?
• Har du kunskap inom Windows 7, XP och Office?

Stämmer detta ovan in på dig? Tveka inte skicka in en ansökan!

En kontinuerlig urvalsprocess kommer fortlöpa där jag kanske ringer upp just dig, om det finns en matchning mot ovan beskrivning, och du kommer där i en kortare telefonavstämning få besvara några frågor samt höra mer om vad du kan förvänta dig av att vara konsult för Experis IT. Därefter kan du komma att få träffa någon av våra dedikerade konsultchefer på Experis IT och genomgå en djupare face-to-face intervju och få ytterligare djupare information kring våra kunder och uppdrag.

Ser fram emot din ansökan och hoppas att du vill vara en del av vår konsultverksamhet på Experis IT!

Vad kan vi erbjuda dig?
Som konsult på Experis erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Tillsammans med din personliga Konsultchef tar vi fram en karriärplan baserat på dina mål och våra möjligheter!

Experis är ett värderingsstyrt bolag med konsulternas karriärmål i fokus och med ett långsiktigt engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv. Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Kontaktperson för detta jobb
Välkommen med din ansökan. Notera att vi endast tar emot ansökningar via vår hemsida. Urval sker löpande då uppdraget ska tillsättas omgående. Har du frågor om rollen som konsult på Experis är du välkommen att kontakta Kandidatspecialist Zara Karlsson.

Välkommen med din ansökan!

2nd-Line , 2nd Line , 2ndline , Second-Line , Second line , Second line support , Second -line support , Support , Supportteknik , support teknik , Supporttekniker , Support tekniker , Front Desk , Help desk , Kundtjänst, AD , Active Directory , VPN , Exchange , ärendehanteringssystem , fjärrstyrningssystem , fjärrstyrning , ärendehantering , uppgiftsorienterad , serviceminded , Technical Support Analyst , Technical Support , Service desk technician , Support technician , , IT Tekniker , IT teknik , IT-Tekniker

Varaktighet, arbetstid
Heltid Contract

Ersättning
Ej angivet

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-12-06
Ange följande referens när du ansöker: 12822
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Zara Karlsson zkarls@se.experis.com

Företag
Experis AB

Adress
Experis AB
11181
11181 0180

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Jobbnummer
3125215

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis AB: