IT Supportspecialist för tillsvidare konsultuppdrag,Centrala Sto

Experis Sverige Huvudkontor / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Sverige Huvudkontor i Stockholm, Solna, Huddinge, Sollentuna, Täby eller i hela Sverige

Experis IT erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom IT via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis IT finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Vi på Experis IT söker för vår konsultverksamhet en IT Supportspecialist med minst 2-3 års erfarenhet av 2nd line, 3rd line och/eller Onsite. Konsultuppdraget är hos vår kund, en välkänd advokatbyrå mitt i centrala Stockholm. Konsultuppdraget har omgående start och löper tillsvidare.

Publiceringsdatum
2016-04-26

Dina arbetsuppgifter
Till vår kund, en välkänd advokatbyrå mitt i centrala Stockholm, söker vi en IT Supportspecialist med erfarenhet från 2nd line, 3rd line och/eller Onsite och med kunskaper om Sharepoint och VMware.
Rollen IT Supportspecialist är väldigt spännande och består av flera ansvarsområden, du kommer arbeta mot/som 1st line, 2nd line, 3rd line och Onsite och dina arbetsuppgifter är följande:

Support (1st/2nd line):
• Support för den dagliga verksamheten i Windowsmiljö.
• Arbete via telefon, remote-verktyg och i person. Organiserat i ärendehanteringssystem.
• Fokus ligger på Office suiten, och på dokumenthanteringssystemet DM ifrån Opentext. Men alla tänkbara problem kan uppstå.
• Support av Citrix.
• Support av telefoni (iPhone & Blackberry)
• Support av personliga skrivare.
• Support av allehanda tekniska problem i konferensarean. Även externa.

Drift / 3rd line:
• Ansvara för administration av kundens Sharepoint
• Administrering i Active Directory (AD).
• Administrering i Exchange.
• Administrering i Veeam.
• Administrering i VCenter (WMware).
• Administrering i MDM system (XenMobile).
• Hantering (ominstallation, nyanställning, osv) av Stockholmskontorets alla klienter (Windows 7). Även hantering av all kringutrustning rörande dessa.
• Hantering av telefoni (iPhone & Blackberry). - Detta är endast som backup till personen som bär huvudansvaret.

Övrigt åtaganden:
• Du ska vara en resurs gentemot kundens VDR assistenter. Virtual Data Room, arbete i M&A process där affärskritisk data lagras hos olika stora datarumsleverantörer.
• Arbetet innebär även allt ifrån utveckling av Excelmallar i samband med kundens interna processutveckling till teknisk representant för kunden gentemot deras leverantörer.
• Huvudansvar (inom IT gruppen) för alla problem som uppkommer i samband med arbete i dessa datarum.
• Tillgänglig som resurs för projekt inom IT. Exempel på detta är planering och genomförande av tester rörande ny videokonferensutrustning.

Vem är du?
• Du är ansvarstagande och strukturerad.
• Du är proaktiv och serviceinriktad.
• Du är upppgiftsorienterad och tycker om att arbeta både självständigt och i team.
• Du är lyhörd och har en förmåga att under stress finna rationella och smidiga problemlösningar.
• Du kan svenska och engelska flytande i tal och skrift
• Du är serviceminded
• Du har minst 2-3 års erfarenhet av 2nd line, 3rd line och/eller Onsite
• Du har minst två års erfarenhet av olika system som t.ex. AD (Active Directory) och Exchange.
• Du har minst två års erfarenhet av Sharepoint, WMware och Windows.

Mycket kommer att läggas på personlig lämplighet!
Stämmer detta in på dig? Då kan detta vara ett uppdrag för just dig!

Vad kan vi erbjuda dig?
Vi kan erbjuda dig arbete i ett stabilt och positivt team med stor arbetsglädje. Vi har förmånen att verka i en miljö med stor erfarenhet och bred kompetens där nya och spännande utmaningar finns för dig med hög ambitionsnivå och arbetskapacitet. Vi har partnerskap med både stora och mindre företag över hela världen, och vår specialistkunskap om marknaden gör att vi snabbt kan hitta rätt jobbmöjlighet för dig. Vi är experter på att se varje individs unika potential. Det är så vi lyckas matcha dig med ett företag där du kommer att trivas, utvecklas och inspireras.

Kontaktperson för detta jobb
Är du personen vi söker är du välkommen att söka tjänsten via länken på denna sida. Då urvalsprocessen sker löpande är det viktigt viktigt att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor rörande konsultrollen är du välkommen att maila Sourcing Specialist: zara.karlsson@se.experis.com .

Varaktighet, arbetstid
100% Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-05-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Zara Karlsson

Företag
Experis Sverige Huvudkontor

Adress
Experis Sverige Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2807890

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Sverige Huvudkontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Sverige Huvudkontor: