IT support till välkänt försäkringsbolag!
Academic Work Sweden AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Academic Work Sweden AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige För dig som tidigare har erfarenhet av att arbeta inom IT-support är detta en guldchans. Som Service Desk Agent kommer du att samarbeta med försäkringsbolagets interna förvaltningar och externa leverantörer. Användarna är många och du kommer att få möjlighet att arbeta i stora IT-miljöer!
OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för vår kunds räkning en serviceinriktad medarbetare till deras IT Support. Teamet tar emot IT-relaterade ärenden från både intern personal och externa leverantörer. Högt tempo varvas med ett strukturerat och målinriktat förbättringsarbete.
Tjänsten är ett konsultuppdrag, du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult på försäkringsbolaget. Uppdraget är förlagt på heltid. Det finns goda möjligheter att bli förlängd eller överrekryterad förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.
Du erbjuds
• Ett utvecklande arbete där ena dagen inte är den andra lik
• Ett väletablerat bolag där du ges möjlighet till att arbeta i stora IT-miljöer
• Utvecklingsmöjligheter och goda chanser till karriär på olika sätt
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
Du kommer du att ta emot IT-relaterade ärenden från företagets interna personal men också från externa leverantörer. Ärendena kommer in via telefon och mail och kan gälla allt ifrån datamiljöer, behörigheter och teknisk utrustning. Arbete på avdelningen sker enligt ITIL och du kommer proaktivt förbättra funktionens leverans och kompetensutveckling genom det dagliga LEAN-arbetet.
• Stötta användarna i IT-relaterade frågor
• Arbeta med incident- och problemhantering av ärenden som inkommer
• Ta emot felanmälningar, koordinera ärenden och följa upp med externa leverantörer
• Proaktivt arbeta med förbättring och utveckling av Service Desk och dess funktioner och service
VI SÖKER DIG SOM
• Har arbetat med kundservice eller teknisk support via telefon och IT-ärendehanteringssystem
• Har bred teknisk förståelse samt god systemvana
• Är flytande i svenska, detta eftersom du kommer att kommunicera på svenska dagligen
Det är meriterande om du
• Kunskap inom SAFe samt agil arbetsmetodik
• Erfarenhet i Active directory
• Kunskap om ITIL & processinriktat arbete
Övrig information
• Start: Så snart som möjligt, med hänsyn till uppsägningstid
• Omfattning: Heltid
• Placering: Skanstull
INFORMATION OM FÖRETAGET
Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic Work
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
Ersättning Enligt avtal
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-02-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "15088186".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Academic Work Sweden AB (org.nr 556559-5450),
http://www.academicwork.se Arbetsplats Academic Work
Jobbnummer 7381222
Observera att sista ansökningsdag har passerat.