IT support till stort bolag!
Academic Work Sweden AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Academic Work Sweden AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Brinner du för problemlösning och service i världsklass? Vill du arbeta på ett av Sveriges största försäkrings- och pensionsbolag som alltid sätter sina kunder i första hand? Då är detta helt rätt roll för dig! Vi söker nu en servicedesktekniker för vår kund Skandias räkning, där du kommer att vara den första kontaktpunkten vid IT-stöd och service till Skandias medarbetare. På Skandia får du möjlighet att arbeta på ett stort bolag där du har stora möjligheter till personlig och proffesionell utveckling inom bolaget.
OM TJÄNSTEN
För att passa in i rollen som Servicedesktekniker på Skandia läggs mycket stor vikt på din sociala kompetens och viljan att alltid försöka lösa användarens problem, det finns inga problem som inte går att lösa. Ditt primära ansvar blir att ge support via vår Servicehub (walk in), telefon, chatt och fjärrstyrning. Alla supportärenden registreras via vårt ärendehanteringssystem (ServiceNow).
#
#
Du erbjuds
• Att arbeta på ett bolag där din insats verkligen gör skillnad
• En möjlighet att utvecklas i din roll och inom företaget
• Ett bolag som värdesätter välmående på arbetsplatsen
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
• Ge IT/användarstöd och lösa incidenter eller förfrågningar i användningen av den digitala arbetsplatsen (dator, mobil, MS 365 mm) samt de applikationer/system som Skandias medarbetare jobbar i.
• Registrera inkommande samtal och chatt i ärendehanteringssystemet samt bemanna Servicehubben.
• Upprätthålla en hög grad av kundservice för alla supportfrågor. Följa alla Service Level Agreements, förmedla mer komplexa problem till grupper på 2nd / 3rd line. Skandia jobbar enligt ramverket ITIL och som Servicedesktekniker kommer man främst jobba i processerna Incident, Service Request och Problem.
VI SÖKER DIG SOM
• Har kunskap om ITIL, ServiceNow och AD.
• Flytande svenska i tal och skrift
• Meriterande om man arbetat med support i en större organisation
• Meriterande med goda kunskaper i Office365
Här kommer vi främst värdesätta dina personliga egenskaper. Vi ser att du är strukturerad i ditt arbete och att du trivs att jobba i högt tempo i en organisation där det händer mycket. Vidare är du en fena på att ge god service och mån om att utvecklas och lära dig mer. För att trivas i teamet behöver du vara en teamplayer av rang, eftersom att teamet du kommer att jobba i alltid ser till att hjälpa varandra.
#
Övrig information
• Start: omgående, initialt 6mån med god chans till förlängning
• Omfattning: heltid
• Placering: Stockholm
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Ersättning Enligt avtal
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-04-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "15090239".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Academic Work Sweden AB (org.nr 556559-5450),
http://www.academicwork.se Arbetsplats Academic Work
Jobbnummer 7511467
Observera att sista ansökningsdag har passerat.