IT Support till Enercon
Adecco Sweden AB / Supportteknikerjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Vi söker IT support till ENERCON i Malmö. ENERCON är ett av de ledande vindkraftsföretagen i världen och det är med stolthet som de driver en verksamhet som bidrar till en bättre värld.
Om Enercon
En av vår tids mest ansvarsfulla uppgifter är att ta tillvara de resurser i form av jord, vind och vatten som finns på jorden för att ur dem skapa ren energi. ENERCON har genom sin vindkraftteknologi antagit utmaningen att bidra till en bättre framtid. Innovation, kvalitet och säkerhet har starkt bidragit till våra framgångar och vi är idag ett av de ledande vindkraftföretagen i världen. Motiverad personal och kunder har bidragit till ENERCONs globala framgång med produktionsanläggningar på tre kontinenter och marknadsrepresentation i 46 länder. ENERCON är ett familjeföretag som idag ägs av en stiftelse. Huvudkontoret ligger i Aurich i Nordvästra Tyskland, staden där uppfinnaren Alois Wobben grundande företaget 1984. Vårt svenska huvudkontor ligger i Malmö.
Publiceringsdatum2019-05-08Om tjänstenI din roll som IT Support kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
• Ansvara för den dagliga IT driften på kontoren.
• Konfiguration av datorer, hårdvara och mjukvara.
• Support för fast- och mobilkommunikation (Mobiltelefoni, VoIP, Mobila bredband)
• Inköpshantering av datorer och kringutrustning.
• Kontinuerligt arbeta med förbättringar av verksamheten.
• Arbeta enligt ENERCON 's rutiner, policys och värderingar.
Om dig
Vi söker dig som har erfarenhet av konfigurering av datorer och minst tre års relevant arbetslivserfarenhet. Vidare ser vi att du är serviceinriktad, flexibel, pedagogisk och noggrann.
Viktigt för tjänsten är:
• Flytande svenska och engelska i tal och skrift.
• Minst gymnasial utbildning, önskvärd inriktning IT.
• Erfarenhet inom IT, helpdesk och support.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Om anställningen
Tjänsten som IT support är ett konsultuppdrag med tillsättning omgående. Arbetstiden är 07-16, måndag-fredag.
Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.
Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.
Första steget i våra rekryteringsprocesser är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Liridona Brahimi på telefon 0736847282 eller mail:
liridona.brahimi@adecco.seVälkommen med din ansökan!
Sökord: Malmö, Adecco, IT, telefoni, support, tekniker
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-06-07
Ange följande referens när du ansöker: ref-29871
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLiridona Brahimi
FöretagAdecco Sweden AB
AdressAdecco Sweden AB
Södra Tullgatan 3
21140 MALMÖ
KontorsadressSödra Tullgatan 3
Jobbnummer 4775086
Observera att sista ansökningsdag har passerat.