IT Support till DLA Piper i Stockholm
Jurek Rekrytering & Bemanning AB / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Är du i början av din IT-karriär och söker ett varierande arbete i en spännande bransch där du har möjlighet att växa i rollen som IT-support? Då kanske tjänsten som IT-support på DLA Piper, en av världens största advokatbyråer, kan vara intressant?
Publiceringsdatum2022-04-04Dina arbetsuppgifterDLA Pipers IT-avdelning består av ett team på tre ambitiösa och motiverade medarbetare som tillsammans stöttar kontoret i Stockholm i förvaltning, drift, felsökning och åtgärder avseende IT/tekniska frågor. De driver ett flertal projekt inom IT-avdelningen och det finns goda förutsättningar för att utvecklas kompetensmässigt i deras komplexa IT-miljö. De behöver nu förstärka teamet med en junior IT Support. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara:
* 1:st line och 2:nd line support samt diverse allmänna IT/Teknik-relaterade frågor från byråns cirka 230 medarbetare.
* Hands on hantering av diverse utrustning så som exempelvis konferensutrustning, datorer, telefoner och skärmar.
* Vara delaktig vid nyanställningar samt avslut vad gäller exempelvis uppsättning av konton, installationer, återställningar etc.
* Diverse inköp av IT-utrustning för användare såväl som gemensamt för byrån.
* Möjlighet till utveckling genom deltagande och/eller drivande av vissa projekt.
Vem är du?
För att lyckas väl i rollen ser vi att du har ett stort intresse för IT och teknik samt goda kunskaper och god förståelse inom området. Du har även goda kunskaper i svenska samt engelska, i såväl tal som skrift. Det är meriterande, ej krav, om du har kunskap inom något av områdena Office 365/Azure, underliggande teknisk arkitektur i Windows, Active Directory, programmering och/eller PowerShell.
Som person har du ett eget driv, god servicekänsla samt en personlighet som ligger i linje med våra värderingar och kultur. Du har en förmåga att kommunicera och samarbeta med personer i olika delar av organisationen. Vidare är du noggrann, ansvarstagande samt en duktig problemlösare. Du trivs gärna i en roll med varierade arbetsuppgifter samt har en förmåga att prioritera väl mellan dessa.
Du erbjuds
I denna roll erbjuds du en tillsvidareanställning på heltid hos DLA Piper. Geografisk placering är i DLA Pipers moderna lokaler mitt i centrala Stockholm. I den här rekryteringen samarbetar DLA Piper med Jurek Rekrytering och Bemanning och vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Gabriel Spennare på
gabriel.spennare@jurek.se. Urval och intervjuer kommer hanteras löpande, varför tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Du är varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via
www.jurek.seOm DLA Piper
DLA Piper är en av världens största advokatbyråer med kontor i över 40 länder i Amerika, Europa, Mellanöstern, Afrika, Asien och Oceanien. Vi är specialister inom affärsjuridikens alla områden och vi har några av världens ledande bolag som klienter. På vårt kontor i centrala Stockholm är vi idag ca 200 medarbetare. Här blir du en del av en gemenskap som bygger på samarbete och stöttning. Läs gärna mer om hur det är att arbeta hos oss på
www.dlapiper.seAdvokatfirma DLA Piper Sweden AB is part of DLA Piper, a global law firm operating through various separate and distinct legal entities. Further information can be found at
www.dlapiper.comVaraktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-05-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagJurek Rekrytering & Bemanning AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Jurek Rekrytering & Bemanning AB (org.nr 556694-5324),
http://www.jurek.se/ Kontakt Gabriel Spennare
gabriel.spennare@jurek.se Jobbnummer 6504081
Observera att sista ansökningsdag har passerat.