IT support till AcadeMedias Servicedesk

AcadeMedia / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos AcadeMedia i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Huddinge eller i hela Sverige

Med cirka 15 000 medarbetare är AcadeMedia en av norra Europas största utbildningsföretag. Vi är verksamma i hela utbildningskedjan, från förskola till vuxenutbildning. Våra medarbetare har olika uppdrag och kompetenser, med ett starkt gemensamt fokus på kvalitet och utveckling. Varje dag hjälper vi 140 000 barn, elever och vuxna deltagare att utvecklas och nå sina mål. Vi letar efter dig som vill vara med och göra Sverige lite bättre. Läs gärna mer på academedia.se.

Vill du vara med och göra skillnad? Bli en del av vårt servicedesk-team på AcadeMedia IT!

Vi söker dig som vill vara med på AcadeMedias fortsatta resa, och som gillar att göra skillnad för människor samtidigt som du jobbar i en miljö med stor variation.

Användningen av IT i våra verksamheter ökar snabbt och digitalisering är en central del i AcadeMedias strategi 2020. Vår servicedesk på AcadeMedia IT gör allt för att våra elever och medarbetare ska ha de bästa förutsättningarna att lyckas med digitaliseringen och användningen av IT i sitt dagliga arbete. I slutänden handlar det om att skapa förutsättningar för utbildningar av hög kvalitet.

Våra ledord är att vi har fokus på verksamheten, vi tar ansvar, är positiva och hjälpsamma. Känner du igen dig? Då är du rätt person att söka till oss.

Rollbeskrivning

Inom servicedesk IT jobbar vi i huvudsak med inkommande ärenden och beställningar från medarbetare inom samtliga verksamheter. Alltifrån att skapa konto, beställa telefonabonnemang till att utreda komplicerade problem och nätverksstörningar. Kommunikationen med våra användare sker i huvudsak via telefon, chatt och vår nya servicewebb. Vi vill hela tiden bli bättre och gå från reaktiv till proaktiv support. Därför är det viktigt att du gillar att jobba med ständiga förbättringar i en föränderlig miljö.

AcadeMedia IT erbjuder dig

Hos oss på AcadeMedia får du möjlighet att jobba i en hybrid miljö - Google, Microsoft O365, Apple, PC, chromebook och en hel del annat. Du kommer ha ett stort kontaktnät med våra användare i olika roller och kompetenser, second line, driftsorganisation och infrastrukturprojekt.

Du kommer uppleva att den ena dagen inte är den andra lik.

Vi söker dig

Som har erfarenhet av:

• att jobba inom IT servicedesk (firstline)
• miljöer som t ex Google, Microsoft O356, AD
• att jobba med generell felsökning inom IT
• att jobba med användar-/kundkontakter via telefon

Absolut viktigast i den här rollen är de personliga egenskaperna:

• att du är positiv och hjälpsam
• att du är snabblärd och självgående
• att du är kreativ och lösningsorienterad
• att du sätter service och verksamheten i fokus

Tjänsten är tillsvidare och kommer att tillsättas snarast. Sista ansökningsdag 5 november 2018. Rekrytering kommer ske löpande!

Du ansöker genom att klicka på knappen "ansök". Vi tar inte emot ansökningar via mail.

För frågor om tjänsten vänligen kontakta Malin Söderlund Chef för IT servicedesk 08-794 43 55 malin.soderlund@academedia.se. För övriga frågor kontakta Chef för IT Support Carina Gustafsson tel 0768-541044.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
• -

Publiceringsdatum
2018-10-05

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-11-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
AcadeMedia

Adress
AcadeMedia
Box 213
10124 Stockholm

Kontorsadress
Box 213

Jobbnummer
4385761

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från AcadeMedia

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos AcadeMedia: