IT Support Chef & Incident Manager
Wise IT AB / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Wise IT AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Huddinge,
Järfälla eller i
hela Sverige Dahl, ett av Sveriges ledande handelsbolag i VVS-branschen, söker en IT Support Chef med ansvar som Incident Manager. Om du brinner för att jobba med förbättringsarbete inom IT och gillar en chefsroll med många bollar i luften med hands-on involvering inom IT-support kan denna nyckelroll hos Dahl vara ett perfekt jobb för dig!
Om rollen
Dahl har en IT-avdelning med totalt ca 70 medarbetare som sköter utveckling, drift, förvaltning och support. I rollen som IT Support Chef & Incident Manager ansvarar du för funktionen IT Support som i februari 2021 flyttar in i ett nybyggt och fint huvudkontor i Bromma tillsammans med övriga IT organisationen.
I rollen har du personal- och leveransansvar för funktionen samt förvaltar IT:s incidentprocess. Du leder det dagliga arbetet med supportgruppens prioriteringar och ärendehantering, med fokus på IT:s mål och mätetal mot verksamheten. I rollen leder du incidentarbetet vid prioriterade incidenter och ansvarar för att optimera kategorisering, köhantering och rapportering i supportflödet, samt stöttar med ärendehantering i supportgruppen.
Du arbetar med övriga processägare för att optimera ärendehantering och har ett nära samarbete med IT-avdelningens alla funktioner, samt säkerställer tillgång till information och dokumentation. Du driver kvalitetshöjande aktiviteter för att löpande förbättra kundupplevelsen inom incident och supportprocess tillsammans med extern part för 1st line support, samt sammanställer och rapporterar ärendestatistik till chef för Technology Services och IT:s ledning.
Om dig
Förutom erfarenheter att jobba ITIL-relaterat och mångårig erfarenhet som chef över en IT-supportorganisation är du van att hantera processer under löpande förändring. Du har därmed gedigen erfarenhet inom ärendehantering, uppföljning, rapportering samt är van att jobba med styrning mot definierade SLA och KPI:er. Förutom att ha många bollar i lufter är du van att prioritera det dagliga arbetet i ett team för att optimera ärendehantering med kvalitetsfokus. Du har en social approach samt lätt för att jobba i grupp, samt har kanske också jobbat med service outsourcing, Jira, Confluence och Service Now.
Om Dahl
Dahl är Sveriges ledande handelsbolag i VVS-branschen med 1 200 engagerade medarbetare. Runtom i Sverige har vi ett sjuttiotal butiker, från Ystad i söder till Kiruna i norr. Vi är ett handelsbolag vilket innebär att inköp, försäljning och logistik är vår kärnverksamhet. Var och en och tillsammans strävar vi efter att upplevas som tillgängliga, tillförlitliga och kompetenta. Dahl är navet i produkt- och informationsflödet mellan 2 000 leverantörer och 36 000 kunder. Med över 100 års branscherfarenhet inom VVS är vår vision är att vara den ledande värdeskaparen i branschen. Det är vår drivkraft. Dahl ägs av det franska bolaget Saint-Gobain och ingår i en koncern med en total omsättning på 15 miljarder.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidareanställning
Publiceringsdatum2020-11-17ErsättningMånadslön - Fast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-12-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagWise IT AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "wiseitse1182".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Wise IT AB (org.nr 556919-5356),
http://www.wiseit.se Jobbnummer 5449680
Observera att sista ansökningsdag har passerat.