IT Sourcing Manager
Jula AB / Datajobb / Skara
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Skara,
Götene,
Lidköping,
Falköping,
Skövde eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Jula AB i Skara,
Falköping,
Skövde,
Mariestad,
Trollhättan eller i
hela Sverige Vi söker dig som brinner för att bygga partnerskap och professionella leverantörsrelationer. Som Sourcing Manager kommer du arbeta för att säkerställa att våra leverantörer presterar på högsta nivå, samtidigt som vi målsätter kostnadseffektivitet och hanterar risker i leveranskedjan.Vår organisation präglas av högt engagemang och du kommer ha en avgörande roll i vår strävan att bygga konkurrenskraft.
Det här gör man som IT Sourcing Manager
Som IT Sourcing Manager har du ett övergripande ansvar för det strategiska arbetet mot leverantörer och du följer upp att leveransen fungerar enligt avtal. Dina primära arbetsuppgifter är att ta fram upphandlingsunderlag, leda upphandlingar, förhandla och omförhandla avtal, hantera leverantörs- och beställarkontakter samt att fungera som intern rådgivare. Du ansvarar för leverantörsstyrning och uppföljning med syfte att kvalitetssäkra leverans i enlighet med avtal. Arbetet med upphandling sker inom såväl cloud, mjuk- och hårdvara som drifts- och konsulttjänster.
I nära samverkan med IT ledningsgrupp, avdelningschefer och områdesspecialister arbetar du proaktivt för att säkerställa kvalitet och kostnadseffektivitet. Samarbete med finance controllers är avgörande och vi strävar efter harmonisering av sourcingfunktioner inom olika delar av Julas koncern. Du rapporterar till IT Governance Manager och är en del av den utökade IT ledningsgruppen.
Det här är din bakgrund och dina erfarenheter
Vi tror att du har några års erfarenhet av inköpsarbete inom IT och har drivit flera upphandlingar självständigt. Inom ditt arbete med förhandlingar har du blivit väl insatt i såväl kommersiella som legala perspektiv. Du är van att skriva och tolka avtalstexter samt att kravställa inom områden som säkerhet, arkitektur, tillgänglighet och olika typer av tjänsteleveranser. Din förmåga att samarbeta med ekonomifunktioner är god och du har erfarenhet av att utvärdera finansieringsalternativ.
För att lyckas i rollen behöver du ha god förståelse för bemanning inom olika kompetens- och specialistområden. Upphandling av konsulttjänster sker i dialog med avdelningschefer och teamledare inom IT men du förväntas ta en aktiv roll och vara ett stöd genom hela processen - från search till uppföljning av leverans.
Julas koncern har en bredd av funktioner med bolag inom flera olika branscher, vilket bidrar till en komplex leveransmodell. Julas IT-funktion strävar efter att arbeta nära våra olika affärsområden och vi värdesätter god verksamhetsförståelse. Vi förutsätter att du ser IT som en möjliggörare.
Det här är du som person
Som person är du lösningsorienterad och arbetar självständigt och målinriktat. Du har ett naturligt sätt att samverka och knyta kontakter, förmåga att bygga relationer är en viktig framgångsfaktor. Din analytiska förmåga är mycket god och du angriper problemområden med en pragmatisk inställning.
Bra att veta
Tjänsten gäller tillsvidare och vi tillämpar provanställning. Placeringort är Julas huvudkontor i Skara. Vi tillämpar ett flexibelt arbestsätt.
Så här söker du
Vi arbetar löpande med intervjuer och tar gärna emot din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Anna Sloberg;
anna.sloberg@jula.seSista ansökningsdag för tjänsten är 7 januari.
Placeringsort
Skara eller Göteborg med möjlighet att arbeta delvis remote
Vi arbetar löpande med intervjuer och tar gärna emot din ansökan så snart som möjligt.
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Anna Sloberg;
anna.sloberg@jula.se Ersättning Individuell lönesättning
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-01-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Jula AB (org.nr 556250-6252),
https://www.jula.se/ Jobbnummer 8288838
Observera att sista ansökningsdag har passerat.