IT Solution Manager - Stockholm

Skanska Sverige AB / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skanska Sverige AB i Stockholm, Solna, Upplands Väsby, Värmdö, Södertälje eller i hela Sverige

Vi söker en ny kollega till gruppen Customer Facing Service som utifrån verksamhetens behov arbetar med att tillhandahålla rätt lösningar med en effektiv förvaltning. Vi ansvarar för förvaltning och vidareutveckling av de system som stöttar vår verksamhet inom Marknad och Försäljning (M&S), Maskinuthyrning samt Uppdragsverksamhet.

Om rollen

Vi söker dig som stimuleras av verksamhetsdialoger, samarbete, förvaltning och vill vara med och driva/utveckla våra tjänsteleveranser genom rollen som IT Solution Manager (ITSM) och Service Responsible (Tjänsteansvarig) inom applikationsområdet Marknad och Försäljning.

I din roll som ITSM för Marknad & Försäljning är du operativt ansvarig för att leda och koordinera Skanskas ansvarsområden i applikationsförvaltningen av våra tjänster inom Marknad & Försäljning, ett arbete du kommer göra i tät dialog med våra tjänsteansvariga (SR) för respektive applikation. Du kommer också arbeta nära våra leverantörer samt med uppföljning av leveranser enligt kontrakt och SLA.

Du kommer även vara sammanhållande Scrum Master för Marknad & Försäljnings tjänster.

Några av våra tjänster som ingår inom området är Salesforce CRM, Dynamics 365 CRM, Anbudsportal, Kundportal, Bostadsweb mm.

Rollen är i dagsläget inte en fulltidstjänst så den kommer att kombineras med att vara Service Responsible för ett antal mindre tjänster inom M&S området.

I rollen som Service Responsible har du ett övergripande ansvar av en tjänst eller tjänster.

Du översätter verksamhetens krav och behov till möjliga tekniska lösningar utifrån förvaltnings- och verksamhetsperspektiv, samt arbetar för att identifiera möjliga förbättringar och effektiviseringar i systemet. I den dagliga driften hanterar du incidenter, koordinerar beställning och säkerställer leveransen från våra leverantörer. Du driver förvaltningsfrågor och omvärldsbevakning för att hålla dig uppdaterad inom ditt område.

Publiceringsdatum
2023-04-05

Profil
Vi söker dig som har erfarenhet av ledning och styrning av flera applikations förvaltningar och är insatt i PM3 och ITIL processerna.

Erfarenhet av ITSM liknande arbete eller aktiv förvaltning av tjänster inom M&S området är meriterande.

Du har hög kommunikation- och samarbetsförmåga, ser när kommunikation behövs, kan förklara komplexa problem på ett enkelt sätt och anpassa budskapet utifrån mottagaren. Du kommunicerar utan problem på både svenska och engelska.

Du är driven, tar eget ansvar och kan leda både dig själv och andra.

Ansök senast 23 april!

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Malin Hörmanseder, Gruppchef, på tel. 010-448 13 39.

Välkommen till Skanska!

Skanska använder sin kunskap och förmåga att blicka framåt till att forma hur människor lever, arbetar och möts. Vi har funnits i mer än 135 år och är ett av världens största projektutvecklings- och byggföretag med en omsättning på 148 miljarder kronor under 2021. Skanska är verksamma på utvalda marknader i Norden, Europa och USA. Tillsammans med våra kunder och en samlad expertis hos 30 000 medarbetare skapar vi innovativa, hållbara lösningar som främjar hälsa och välbefinnande bortom vår livstid.

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-04-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Skanska Sverige AB (org.nr 556033-9086), https://www.skanska.se/

Arbetsplats
Skanska Sverige

Jobbnummer
7630577

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skanska Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skanska Sverige AB: