IT Servicedesktekniker till VR Sverige AB

VR Sverige AB / Supportteknikerjobb / Nacka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Nacka, Kristinehamn, Karlskoga, Storfors, Lekeberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos VR Sverige AB i Nacka, Örebro, Mjölby, Norrköping, Ekerö eller i hela Sverige

Om IT

Vi utvecklar innovativa lösningar och använder den senaste tekniken för att tillgodose nuvarande och framtida affärsbehov. Allt från IoT, DaaS, Machine Learning, AI och mycket mer är en del av arbetet vi gör. Och vi leker med bussar och tåg!

IT Operations uppdrag är att designa, bygga och utveckla säker, kostnadseffektiv och högtillgänglig infrastruktur, men också att tillhandahålla en självbetjäningsmiljö som gör det möjligt för våra användare och affärsenheter att förflytta sig snabbt, vara kompatibla och ta helhetsansvar för sina Produkter.

Vi tycker om att ha kul på jobbet och satsar på att skapa en stimulerande arbetsmiljö där alla ska trivas och känna att de utvecklas.

Viktiga delar av vår plattform inkluderar AWS och Microsoft Azure.

Din roll

• I den här rollen får du användning av din lösningsorienterade förmåga. Du kommer lösa inkommande ärenden via telefon, mail och vårt ärendehanteringssystem. Som servicedesktekniker kommer du att ingå i ett engagerat team och tillsammans hjälps vi åt med våra användares tekniska problem.
• Du kommer arbeta från vårt kontor i Sickla eller direkt ute på våra verksamheter (on-site) när behov uppstår vid tex driftsättning av en ny verksamhet eller IT lösning.
• Jour förkommer då vi har 24/7 verksamhet, samt vid behov i tex projekt som ska driftsättas utanför kontorstid.
• Våra ärenden är av varierad svårighetsgrad men det viktigaste är att våra användare i slutändan får bästa tänkbara service och återkoppling.

Kompetensprofil

• För den här tjänsten lägger vi stor vikt vid din personlighet. Du är snabblärd, noggrann, samarbetsvillig och serviceminded.
• Du har hög arbetsmoral och är prestigelös. Här hjälper vi varandra. Du är orädd när det kommer till att hantera ärenden via telefon och trivs med att bemöta våra användare.

Vi ser gärna att du har erfarenhet av:

• Att tidigare ha arbetat alternativt idag arbetar i en Servicedesk/Helpdesk.
• Installation, felsökning och support av Hårdvara/Mjukvara/Nätverk/Skrivare.
• Administration i Microsoft 365 (Intune, Exchange, Sharepoint, Teams, Defender).
• Goda kunskaper om operativsystem (Windows, Android, IOS), datorer och mobila enheter.
• Fjärrstyrning och ärendehanteringssystem (Jira Service Management erfarenhet att föredra men är ej ett krav).
• Microsoft Intune.
• Kunskap om administration inom Active Directory och Azure Active Directory.
• Mycket goda svenska kunskaper krävs och goda engelska kunskaper, både skriftligt och muntligt.



Meriterande:

• Kunskaper om ITIL processer (Incident, problem, Change).
• Power Apps.
• Atlassian Confluence/Jira.

Vårt erbjudande:

• Hos oss får du fina möjligheter till att utvecklas vidare inom IT.



För frågor om tjänsten - vänligen kontakta Head of IT Operations, Fadi Mansour på fadi.mansour@vrsverige.com

Alla former av kontakt som inte berör frågor om tjänsten, t ex från rekryterings-/ bemanningsföretag/ säljare undanbedes.

Skicka din ansökan snarast då intervjuer och tillsättning av tjänsterna sker löpande.

Ersättning
Månadslön.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-01-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
VR Sverige AB (org.nr 556351-9437)

Jobbnummer
8322160

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från VR Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos VR Sverige AB: