IT Servicedeskmedarbetare
Academedia Support AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Academedia Support AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Huddinge eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2022-11-01Om företagetAcadeMedia är norra Europas största utbildningsföretag med verksamheter i Sverige, Norge och Tyskland. Vår storlek skapar trygghet och ger oss förutsättningar att vara en långsiktig och stabil utbildningsaktör som bidrar till det gemensamma samhällsbygget.
Academedia IT
IT Servicedesk ingår i AcadeMedia IT som totalt idag består av ca 60 medarbetare. På IT Servicedesk är vi 12 personer. Vi är ett spännande företag som erbjuder dig en trygg anställning med stora utvecklingsmöjlighet för rätt person.
ArbetsuppgifterVi söker dig som brinner för support och som älskar problemlösning. Du kommer ingå i ett drivet och ungt team. Tillsammans levererar ni support via telefon, chatt och servicewebb. De ärenden som kommer in är av varierande karaktär och du kommer att arbeta brett med felsökning och problemlösning samt eskalera vissa ärenden vidare i organisationen eller till leverantör. Utöver felsökning hanterar teamet även olika typer av beställningar tex kontoärenden, behörigheter, telefonabonnemang och telefonväxlar.
Ärenderegistrering sker i ett ärendehanteringssystem och supportområden som du kommer röra dig i är bland annat Officeapplikationer, Outlook, skrivare, nätverksrelaterade problem samt administrera behörigheter och rättigheter. Academedia har både Microsoftmiljö samt Google for Education varpå support ges inom båda dessa områden.
Just nu pågår en omfattande förändringsresa hos oss på IT Servicedesk vilket innebär att du kommer att vara med och utveckla den och växa med uppgiften. Detta är en fin möjlighet för den som tycker om att vara med och bidra aktivt till förbättring och struktur som gör att vår verksamhet får en service i toppklass.
ProfilVi söker dig som har ca 1-3 års erfarenhet att arbeta som supporttekniker eller motsvarande roll. Meriterande med erfarenhet av både Google, Apple och Microsoftmiljö samt ITIL och Lean. Har du en utbildningsbakgrund inom IT är det ett stort plus.
Vi tror att du är en ansvarsfull, driven och utåtriktad person och som kliver in på jobbet med ett stort leende på läpparna! Du är kommunikativ i ditt sätt och trivs med att hjälpa andra människor. Du är en serviceinriktad problemlösare som brinner för IT.
Tillträdesdag - Så snart som möjligt.
Placeringsort - Stockholm - Du kommer sitta i nya fina lokaler centralt i Stockholms City.
Anställningsform Tjänsten är en tillsvidareanställning med obligatorisk 6 månaders provanställning. Tjänsten är på heltid med start så snart som möjligt.
KontaktHar du frågor kring tjänsten är du välkommen att ta kontakt med vår chef för IT Servicedesk - Jessica Ericsson , mail
jessica.ericsson@academedia.seRekrytering och ansökan
Vi söker nya medarbetare och rekryteringen sker löpande och kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Välkommen med din ansökan!
Vi har gjort vårt val för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster eller andra företag.
Varaktighet, arbetstid
• -
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-11-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagAcadeMedia Support AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare AcadeMedia Support AB (org.nr 556568-8479)
Arbetsplats AcadeMedia Support
Jobbnummer 7130055
Observera att sista ansökningsdag har passerat.