IT Servicedesk Analyst till Time Care AB i Stockholm

Wise IT AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Wise IT AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Huddinge, Järfälla eller i hela Sverige

Ser du dig själv i en roll där du får hjälpa dina kollegor med IT support i ett brett perspektiv? På Time Care AB kommer du få arbeta med användare och IT support i en internationell kontext med placering på vårt svenska huvudkontor i Stockholm.

Som Servicedesk Analyst har du en viktig roll och funktion inom IT att säkerställa funktionalitet och support till medarbetarna på våra kontor främst i Stockholm och Göteborg. Du är del av ett team med kollegor på andra siter i världen och har fint stöd från erfarna specialister inom servicedesk teamet, IT infrastruktur och IT System teamen.

DIN VARDAG

Du kommer arbeta med att supportera användare, som är dina kollegor i den svenska delen av verksamheten. Från 1 och 2nd linje nivå. Eftersom du arbetar on site på vårt svenska huvudkontor kommer du också få hjälpa kollegor på IT infrastruktur och IT systemavdelningen genom att bistå dem i ärenden. Dina kollegor i Service desk teamet som du tillhör är placerade i USA, Canada och Makedonien. Ni arbetar tillsammans och hanterar ärenden genom vår helpdesk. Ett par gånger om året kommer du vara på plats på kontoret i Göteborg och hjälpa användare praktiskt på plats. Någon gång om året kommer du även resa inom Europa och träffa dina kollegor i Service desk teamet men även kollegor i de andra IT teamen. Du är mycket bekväm i att prata och skriva såväl på svenska som engelska. Vi är en global organisation med verksamhet i flera länder så du ingår i ett internationellt nätverk med många erfarna och duktiga IT specialister med god möjlighet att utvecklas över tid.

Du kommer till en inkluderande verksamhet och vi arbetar tätt tillsammans och hjälps åt med både ärenden och praktiska förändringar. Vi värdesätter och tycker det är viktigt med variation i arbetet och uppmuntrar våra medarbetare att ständigt spänna bågen och utvecklas, det är en del av vår kultur och vi tycker det är viktigt att du får ta ansvar och utvecklas.

Som Servicedesk Analyst kommer du bl.a. arbeta med:

• On/Offboarding av användare
• Office 365 admin
• Inköp av hårdvara och telefoni
• Deployment
• MDM verktyg (Intune)
• Licenser
• Mail exchange
• AD
• Felsökning av nät, wi-fi, VPN och konferensrumsutrustning m.m.
• Felsökning Windows

VEM ÄR DU?

Du beskriver dig sannolikt som en generalist när det kommer till IT och har erfarenhet framförallt av arbete inom IT support, med starkt tekniskt intresse. Du är nyfiken och hjälpsam och vill lämna god service till dina kollegor. Du värdesätter att vara del av ett team med duktiga kollegor, delar gärna med dig av dina erfarenheter samtidigt som du är lyhörd och nyfiken på att lära dig mer.

Du är uppmärksam på detaljer och hittar tålmodigt lösningar. Att leverera en bra supportupplevelse är en självklarhet och vi ser att du har grundläggande kunskaper och kännedom om IT och användarsäkerhet.

För att trivas i rollen har du praktisk erfarenhet av arbete med:

• Helpdesk/Användarsupport 1-2nd line
• Felsökning i Windowsmiljö-Level 1
• Microsoft Office/Office 365 admin
• Nätverk, grundläggande förståelse och enklare felsökning
• Klienthantering

I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise IT. Vill du veta mer, kontakta ansvarig rekryteringskonsult Alexander Lindgren på alexander.lindgren@wiseit.se (OBS! GDPR förhindrar oss att ta emot ansökningar via mail)

PASSAR VI DIG?

Sedan 2009 är Time Care en del av Allocate Software, Europas ledande företag inom bemanningsoptimering som ägs av RLDatix. Vi verkar i föränderliga och komplexa miljöer som kräver att organisationen optimerar användningen av sin viktigaste tillgång: medarbetarna. Med vår breda expertis och branschkunskap utvecklar vi innovativa lösningar som leder till effektivare bemanning utan att kvaliteten försämras.Vi har extremt höga kvalitetskrav och levererar support och service av världsklass, och vi bygger upp starka och långsiktiga relationer med våra kunder som bygger på förtroende och engagemang.

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-05-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Wise IT AB (org.nr 556919-5356), http://www.wiseit.se

Arbetsplats
Wise IT

Kontakt
Alexander Lindgren
alexander.lindgren@wiseit.se

Jobbnummer
7215391

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Wise IT AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Wise IT AB: