IT servicedesk
Randstad AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Randstad AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2024-08-22Dina arbetsuppgifterVi söker dig som har stort intresse för teknik och IT och som har några års erfarenhet av IT-support och möter medarbetare med förstklassig service. Vår kund som sitter i centrala Stockholm söker en IT servicedeskhandläggare. Du kommer vara en del av Randstad Digital och där du kommer ha en konsultchef som engagerar sig i ditt uppdrag och din utveckling.
Company description
Randstad Digital är en del av Randstad, världens största HR-tjänsteföretag. Randstad Digital finns idag etablerat i 20 länder runt om i världen. Vi stöttar kunder i deras digitalisering, genom att stötta dem med kompetens inom tech/IT, där vi kan erbjuda rekryteringslösningar, konsultlösningar samt helhetslösningar och projekt via våra globala leveransteam. Nu står vi inför en spännande tillväxtresa i Sverige!
läs mer om oss här:
https://www.randstaddigital.com/about/ Ansvarsområden
Som IT servicedeskhandläggare arbetar du tillsammans i ett engagerat team. Teamet utgör första linje med att lösa användares IT-problem. Här kommer dina arbetsuppgifter bland annat att bestå av att, via telefon och mejl, ta emot och registrera ärenden i ett ärendehanteringssystem samt lösa olika typer av incidenter och förfrågningar.
Kunden är mån om att utvecklas och de arbetar i miljöer med en teknik som är i ständig utveckling. Du kommer få arbete i ett gott arbetsklimat där man värdesätter öppenhet och arbetsglädje.
KvalifikationerVi söker dig som har några års erfarenhet av liknade roll och är van att supportera på telefon. Vi ser att du har följande bakgrund och kompetenser:
Examen från tekniskt gymnasium eller likvärdig utbildning med IT-inriktning
Minst 2 års arbetslivserfarenhet inom first - eller secondline
Goda IT-kunskaper inom hårdvara, programvara, kringutrustning och operativsystem
Supportat användare i Microsoft Windows 10 och Office 365
Arbetat i Exchange adminverktyget, Active Directory och hanterat användarkonton.
Erfarenhet av ärendehanteringssystemet Easit eller Jira och erfarenhet av agila arbetsmetoder till exempel Scrum/Kanban är meriterande
Dina kunskaper i svenska är goda och du är bekväm med att kommunicera med användare som befinner sig i olika delar av landet.
Vi söker dig som vill ge förstklassig service, gillar problemlösning, är en god lyssnare och du tycker att det är roligt med kund kontakt. Du gillar att arbeta både självständigt och i team. Har god samarbetsförmåga. Du är nyfiken och har ett stort intresse för IT. Du tycker att förändringar är inspirerande och utvecklande.
Om företagetRandstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.
Ersättning Ej specificerad
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-11-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Randstad AB (org.nr 556242-1718)
Arbetsplats Randstad
Jobbnummer 8855450
Observera att sista ansökningsdag har passerat.