IT Service Manager Central Platform

Stockholm Headhunting AB / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholm Headhunting AB i Stockholm, Solna, Uppsala, Nacka, Göteborg eller i hela Sverige

Stockholm Headhunting har fått i uppdrag att hitta en IT Service Manager Central Platform till Scandic Group IT.

Om rollen

Det övergripande syftet med rollen IT Service Manager Central Platform är att säkerställa en optimal hantering av centrala plattformar inom Scandic Hotels IT-infrastruktur för att stödja de tekniska kraven och affärsbehoven på kort och lång sikt. Inom området ingår bl.a. tjänster för Windows Server miljöer inklusive AD, SQL-server, Azure/AAD, stronge and backup, file och print, Citrix, Exchange.

Som en del av infrastrukturavdelningen på IT rapporterar du till Infrastructure Manager och bidrar till avdelningsmålen samt målen för hela IT-avdelningen och Scandic som helhet. Eftersom större delen utav Scandics operativa hantering är utlagd hos olika leverantörer så kommer fokus i din roll i huvudsak ligga i att leda och styra leverantörer enligt befintliga avtal samt att driva ekonomisk avtalsuppföljning. Du kommer på så sätt att fungera som bryggan mellan IT-leverantörerna och verksamheten.

Uppgifterna i rollen är dynamiska och föränderliga över tid men kommer bland annat att innebära följande ansvar:

Utveckla och förvalta IT tjänster och funktioner inom ditt ansvarsområde enligt Scandics förvaltningsmodell SSMM.
Arbeta aktivt med leverantörstyrning för att säkerställa att kvaliteten på de levererande tjänsterna motsvarar de avtal vi har.
Arbeta nära både verksamheten och dina IT-kollegor för att samla in och analysera IT och affärskraven för att även kunna översätta dessa till konkreta och kostnadseffektiva lösningar.
Planera och följa upp arbetet inom teknikområdet på både kort och lång sikt, inklusive systemrelaterad budget.
Ta användning av relaterade processer (incident, problem och change) för att säkerställa effektivitet och kvalitet.
Aktivt delta kring strategiska, taktiska och operativa frågor relaterade till området.
Agera som förändringskoordinator inom ansvarsområdet.

Scandic söker

Scandic söker dig med minst sex till sju års arbetslivserfarenhet inom IT. Erfarenhet från leverantörsstyrning, projektledning, projektstyrning och IT-leverans ses som mycket meriterande. Akademisk utbildning inom IT eller motsvarande kompetens är mycket meriterande, men inte avgörande. Det är även värdefullt med erfarenhet av PM3 och ITIL samt en övergripande förståelse för SLA-hantering.

Som person är du social, driven och kan bygga goda relationer. Du brinner för att uppnå den bästa användarupplevelsen, besitter ett helhetsperspektiv och visar på tydliga ledaregenskaper. Du är även mycket kommunikativ, har ett analytiskt tänk och förmågan att förvandla strategier till handlingsplan. Det är även viktigt att du är prestigelös, nyfiken och är mycket duktig på att samarbeta med andra och jobba som ett team. Du håller dig uppdaterad inom trender och är nyfiken på nya metoder inom IT infrastruktur utveckling för att förstå hur dessa kan stödja Scandics verksamhet på ett effektivt sätt.

Om Scandic

Scandic är den självklara marknadsledaren i Norden med nästan 230 hotell i sju länder. Varje dag jobbar våra 14 000 medarbetare mot ett enda mål: att våra gäster ska känna sig välkomna hos oss oavsett om de kommer för att bo, umgås med vänner eller arbeta. Som den mest hållbara hotelloperatören i Norden har vi alltid fokus på miljö och socialt ansvar.

På Scandic erbjuds du en marknadsmässig lön hos ett expansivt företag som satsar stort inom det digitala och kan erbjuda mycket goda utvecklingsmöjligheter.

Låter detta intressant? Ansök via vår hemsida så snart som möjligt då urval sker löpande. Har du frågor om tjänsten eller företaget är du välkommen att kontakta Sofie Axing på telefon 073 559 56 11 eller mail sofie@sthlmhh.se.



Sökord: IT, Service Manager Central Platform, ITSM, ITIL, PM3, SLA, SQL, IT-Leverans, Projektledning

Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning

Publiceringsdatum
2017-10-19

Ersättning
Månadslön - Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-01-19
Ange följande referens när du ansöker: sthlmhh519
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Stockholm Headhunting AB

Adress
Stockholm Headhunting AB
Västerlånggatan 54, 2tr
11129 Stockholm

Kontorsadress
Västerlånggatan 54, 2tr

Jobbnummer
3757647

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholm Headhunting AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholm Headhunting AB: