IT Service Manager - HR tjänster
NCC / Datajobb / Solna
2018-12-14
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "IT Service Manager - HR tjänster" (publicerad 2019-01-10) ⬅️
Visa alla datajobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos NCC i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Lidingö,
Järfälla eller i
hela Sverige Operations Development & IT, (ODIT) är NCCs centrala organisation med ca 110 anställda i våra fyra nordiska länder under gemensam ledning. Vårt fokus är att leverera värde till NCCs verksamhet genom optimerade leveranser av IT-tjänster samt driva innovation och digital transformation.?Just nu står vi inför spännande utveckling, och söker en IT Service Manager som ska ansvara för några av våra HR-tjänster och en nyckelposition i detta förändringsarbete.?
Dina nya utmaningar
I rollen som IT Service Manager ansvarar du för några av våra HR-tjänster inom förmåner-, rekrytering- samt hälsa & arbetsmiljö. Det innebär att arbeta med IT-förvaltning och support av applikationer samt ansvara för leveransen av de definierade tjänsterna till verksamheten i enligt med överenskomna servicenivåer. Det omfattar bland annat tjänsternas tillgänglighet, underhåll och utveckling, processupport, budgetering och uppföljning av SLA:er samt att säkerställa IT-säkerhet. I tjänsten ansvarar du både för verksamhetens befintliga som strategiska behov inom ditt område.?
Rollen är utmanande och de systemlösningar som finns är komplexa vilket ställer krav på att både förstå detaljer och att kunna förklara och beskriva detta på ett övergripande sätt. I rollen som Service Manager har du ett nära samarbete med övriga inom Operations Development & IT samt med NCC:s leverantörer och nyckelanvändare i verksamheten. Tjänsten ställer krav på hög servicenivå, struktur och kommunikation.
Dina erfarenheter och egenskaper
Vi ser gärna att du har erfarenhet från Service Management eller förvaltningsledning och har lett utvecklings- och underhållsarbete kopplat till HR-processer gärna inom förmåner-, rekrytering- och hälsa & arbetsmiljö. Vi tror att du har en akademisk examen eller liknande inom IT och har god kunskap om arbetsprocesser inom stora företag. Du pratar och skriver flytande på både engelska och svenska, eftersom många av våra kollegor och leverantörer är utanför Sverige.
För att lyckas i rollen som Service Manager har du förmåga att skapa bra relationer med andra och du inger förtroende. Du tycker om utmaningar är strukturerad och tydlig samt har en förmåga att förstå detaljer och flöden och kommunicerar tydligt och enkelt.
Kom och väx
Hos oss på NCC erbjuds du en plats i en organisation med goda värderingar, hög miljömedvetenhet och en stark vilja att lyckas. Detta är bidragande orsaker till att vi har många nöjda och stolta medarbetare. Vi är stolta över att kunna erbjuda våra medarbetare stora utvecklingsmöjligheter i en spännande arbetsmiljö.
För ytterligare information
Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i Solna Stockholm, där du tillhör en nordisk grupp på 6 personer och rapporterar till Manager HR IT Services.
Kontakt och ansökan
NCC samarbetar i denna rekrytering med Lars Ohlson Aliby Consulting AB. Kontakta Lars Ohlson på +46 705 888 175 eller
lars.ohlson@aliby.se om du vill veta mer om tjänsten. Registrera din ansökan via länken Ansök här så snart som möjligt, dock senast 2019-01-13.
NCC är ett av de ledande nordiska bygg- och fastighetsutvecklingsföretagen med en omsättning på närmare 55 Mdr SEK och 17 800 medarbetare (2017). Vår vision är att förnya vår bransch där vi skapar framtidens miljöer för boende, arbete och kommunikation med ett ansvarsfullt byggande som ger hållbart samspel mellan människa och miljö.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2018-12-14ErsättningEnligt ök.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-01-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagNCC
AdressNCC
Vallgatan 3
17067 Solna
KontorsadressVallgatan 3
Jobbnummer 4511732
Observera att sista ansökningsdag har passerat.