IT Service Management Konsult

Numara Software / Datajobb / Stockholm
2010-07-01
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "IT Service Management Konsult" (publicerad 2010-08-06) ⬅️


Visa alla datajobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Numara Software i Stockholm

Numara Software är en global leverantör av Service Management lösningar som förenklar och ger kontroll i hanteringen av en ständigt föränderlig omgivning. Företaget representerar över 55 000 kunder globalt och har över 360 kunder i Norden.
Numara Software har kontor i Europa, USA, Asien och Australien inklusive kontor i Norge (Stavanger) och Sverige (Stockholm). Vi har med vårt globala nätverk bevisat att vi kan leverera både regionala lösningar såväl som globala implementeringar. Företaget har en mycket solid ekonomi och har sedan lång tid tillbaka AAA rating.
Dina kollegor i Numara Software innehar ledande ITSM branscherfarenhet med ett mycket stort antal genomförda projekt under de senaste 10 åren. Våra kunder finns inom alla industrier och både inom det privata såväl som i det offentliga. Du hittar mer information om Numara Software på www.numarasoftware.se
Numara Software är i stadig expansion och söker nu efter en IT Service Management konsultVi söker en affärs och kundorienterad medarbeta med ITSM kunskap som vill växa tillsammans med oss och våra framgångsrika kunder. Vi tror att du är självständig, kommunicerar bra både skriftligt och muntligt och har pondus till att leda våra kunder tryggt genom våra spännande projekt.
Konsulttjänsten innebär
Din roll kommer att innebära att du arbetar nära våra kunder dels med målet att öka öka nyttan av våra ITSM lösningar och genomföra ständiga förbättringsåtgärder hos existerande kunder samt vara en nyckelperson i nyinförsäljning. Du kommer att stötta Account Manager genom hela säljcykeln och inneha en central roll under hela processen, från införsäljning, via behovsanalys, till utbildning av användare och slutlig konfigurering och implementation dvs du får möjlighet att utifrån erkända ramverk såsom ITIL arbeta från koncept till färdig lösning.
Dina egenskaper:
• Har förmåga att snabbt ta till sig ny kunskap.
• Har lätt för att förstå kundens behov och kunna omsätta det till en lösning
• ITIL förståelse och kunnskap om ITILs ramverk
• Erfarenhet från Service Management är en fördel
• Entreprenörsanda
• Talar och skriver flytande svenska och engelska
Utbildningsnivå
IT/ BPR/ Organizational Management på högskole/ universitet eller eller annan eftergymnasial utbildning
Din prestation mäts på följande kriterier:
Producerade och fakturerade timmar
Kundnöjdhet baserade på undersökningar/ surveys

Publiceringsdatum
2010-07-01

Övrig information
Tjänsten opererar tvärs över de regioner som vi bedriver vår verksamhet och resor förekommer därmed. Du rapporterar till Professional Services Manager, Nordic
Sista ansökningsdatumn: 30.7.2010
Mer information om tjänsten
För vidare frågor eller ytterligare information, kontakta Professional Services Manager, Per Magne Espedal på tlf: +47 905 95 470

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-07-30
Ansökan kan skickas till e-postadress: pme@numarasoftware.no

Kontakt
Per Magne Espedal, Pro.Services Mgr., +47 905 95 470, +47 4580 9000 (Switchboard), pme@numarasoftware.no

Företag
Numara Software

Adress
Numara Software
Mäster Samuelsgatan 60, 8 Vån
11121 Stockholm

Kontorsadress
Mäster Samuelsgatan 60
Stockholm

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-52230200
Faxnummer: 08-52230209
E-postadress: info@numarasoftware.se

Jobbnummer
688803

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Numara Software

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Numara Software: