IT Service Koordinator
Inera AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Inera AB i Stockholm,
Österåker,
Karlstad,
Lund eller i
hela Sverige Inera söker
IT Service Koordinator
Inera utvecklar säkra och innovativa lösningar som ökar vårdens kvalitet och tillgänglighet. Den infrastruktur vi bygger för vården ser till att rätt information färdas på säkra vägar till rätt person. Våra verktyg underlättar det dagliga arbetet för vårdens personal. Våra tjänster till befolkningen möter människors behov av kunskap och delaktighet i den egna hälsan. Inera ägs gemensamt av alla landsting och regioner. Exempel på nationella e-lösningar som vi utvecklar och förvaltar är 1177.se, UMO, 1177 Sjukvårdsrådgivningen ? nationellt samordnad sjukvårdsrådgivning per telefon och Nationella Patientöversikten NPÖ.
Din roll
Du kommer att vara den operativa länken mellan Ineras outsourcade IT Servicefunktion och Ineras interna organisation. Du kommer på ett strukturerat och kvalitetssäkert sätt följa upp IT serviceleveransen genom hela kedjan, från användare till leverantörer. Du får underlag från dels IT Servicefunktionen och dels från ärendehanteringssystemet (ITSM), till detta tillkommer inhämtad information direkt från olika organisationsdelar verksamma i Ineras supportprocess. Du rapporterar till tjänsteansvarig för Nationell kundservice.
I dina arbetsuppgifter ingår också att
• hantera och förmedla status kring ärenden, återkoppla och följa upp
• sammanställa och följa upp SLA: er gentemot avtal för IT Service-funktionen som helhet samt per tjänst
• skapa/hantera statusrapporter, åtgärdslistor, avvikelsehantering, problemlösning och Nöjdkund-rapporter med mera
• sammankalla till möten och driva/hålla i möten inom supportleveransen
• övervaka effektiviteten i incident- och ärendehanteringen och föreslå rekommendationer för förbättringar
• upprätta och förbättra processer, rutiner och dokumentation för uppföljning.
Du kommer också vara huvudadministratör och förvalta ITSM-systemet och i det arbetet ingår också att hantera ändringsbegäran, strukturen och kategorier samt se över processerna och att de följs.
Publiceringsdatum2011-04-15KvalifikationerDu har erfarenhet inom IT- service och support och från komplexa system. Du har en högskoleutbildning inom IT och förmåga att analysera och förstå integrerade tjänste/ applikations sammanhang. Det är meriterande om du har arbetat i någon roll som systemtestare/testledare, administratör/ledare i IT projekt, IT support ledare och har erfarenhet från ITIL. Dina kunskaper i svenska och engelska är goda i både tal och skrift.
Som person är du, noggrann, analytisk, självgående, proaktiv och effektiv. Du är kvalitetsinriktad, strukturerad och tycker om att arbeta med och utveckla rutiner.
Varaktighet och tillträde
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde, snarast Anställningsvillkor enligt kollektivavtal mellan PACTA och SKTF/Akademikeralliansen.
Ansökan och information
Skicka din ansökan till
jobb@inera.se . Sista ansökningsdatum: 2011-04-26
Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta:
Maria Walkenström, 08-452 7178
Aliki Anderberg, rekryterare, 076-256 56 01
Inera AB har ca 130 anställda. Arbetsplatsen är belägen i centrala Stockholm. Företaget ägs av landstingen och regionerna, beräknas omsätta ca 340 miljoner kronor under 2011.
För mer information se
www.inera.seArbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-04-26
Ansökan kan skickas till e-postadress:
jobb@inera.seFöretagInera AB
AdressInera AB
Box 17703
11893 STOCKHOLM
KontorsadressÖstgötagatan 12
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08 - 452 71 60
E-postadress:
info@inera.se Jobbnummer 905768
Observera att sista ansökningsdag har passerat.