It Service Desk / Support Tekniker

ManpowerGroup Solutions IT AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos ManpowerGroup Solutions IT AB i Stockholm

Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna. Kanske är det via oss som du hittar ditt drömjobb? Välkommen att registrera ditt CV och söka någon av våra tjänster.

Publiceringsdatum
2016-04-20

Dina arbetsuppgifter
Skiftarbete förlagt till kvällar, nätter och helger. Ta emot och lösa ärenden rörande IT via telefon, mail och web. Registrera, kategorisera, prioritera och lösa ärenden gällande IT och Telefoni. Förmedla ärende för lösning i 2:nd line eller 3:rd line. Hantera ärenden enligt rutin samt dokumentera nya lösningar. Prioritera, kategorisera och lösa ärenden. Bevaka att alla ärenden blir hanterade inom SLA Identifiera och registrera proaktiva problem. Del av arbete förlagt på datahallar - omstart av server och vägledning.

Vem är du?
Vi söker dig som brinner för att hjälpa kunder samt stärka företagets varumärke. Du har en utbildning inom IT och är van att arbeta med Microsoft Office, Active Directory, Windows och ett brett spektrum av andra program. Du har även erfarenhet att arbeta med nätverk (LAN/WAN/WiFi/switchar). Har du vana att arbeta med Incident Management så är det meriterande. Vi ser helst att du är lösningsorienterad i ditt arbetssätt för att kunna effektivisera ditt arbetssätt. Andra personliga egenskaper som vi söker för denna tjänst är att du är:
Serviceminded - Gillar att hantera kunder som ringer in med problem eller beställningar. Strukturerad - Stundtals kan tempot vara högt och det gäller att vara strukturerad för att hantera det. Gilla att lösa problem - Att identifiera vad som ligger bakom ett problem är en stor del av det dagliga arbetet. Social - Många kundkontakter varje dag. Vi sitter i kundens lokaler och umgås med övriga delar av verksamheten under en arbetsdag. Pedagogisk - Lika viktigt som att identifiera problem är att kunna förmedla lösningen. Självgående - Det förekommer tider där man arbetar självständigt i Servicedesk. Det gäller då att kunna fatta rätt beslut utan att ha kollegor att bolla med.

Körkortskrav
B
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
• Tillträde
Snarast

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-05-06
Övrigt Utöver de personliga egenskaperna så har du mycket goda egenskaper i Svenska och Engelska.Arbetet består av skiftarbete förlagt till kvällar, nätter och helger och kräver att du har ett B- Körkort.
Ansökan kan skickas till e-postadress: dennis.gustafsson@manpowergroup.se

Kontakt
Gruppchef dennis.gustafsson@manpowergroup.se
Dennis Gustafsson
072-70 37 927

Företag
ManpowerGroup Solutions IT AB

Adress
ManpowerGroup Solutions IT AB
11121 STOCKHOLM

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0727037927
E-postadress: dennis.gustafsson@manpowergroup.se

Jobbnummer
2796111

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från ManpowerGroup Solutions IT AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos ManpowerGroup Solutions IT AB: