IT Operations and Service Manager
KappAhl / Chefsjobb / Mölndal
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla chefsjobb i Mölndal,
Göteborg,
Partille,
Härryda,
Kungsbacka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos KappAhl i Mölndal,
Göteborg,
Partille,
Kungsbacka,
Lerum eller i
hela Sverige KappAhl, grundat 1953, är en av Nordens ledande modekedjor med närmare 400 butiker i Sverige, Norge, Finland och Polen samt Shop Online. KappAhl erbjuder prisvärt mode i egen design till de många människorna - kvinnor, män och barn, med särskilt fokus på kvinnan mitt i livet. KappAhl var den första modekedjan i världen att miljöcertifieras 1999. 2012/2013 var omsättningen 4,8 miljarder SEK och antalet anställda cirka 4 500. KappAhl är noterat på Nasdaq OMX Stockholm. För mer information, besök
www.kappahl.com .
KAPPAHL SÖKER IT OPERATIONS AND SERVICE MANAGER
Till vår IT avdelning söker vi en strukturerad och driven IT Operations and Service Manager. Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde snarast efter överenskommelse.
Ditt ansvar
KappAhls IT-avdelning består av fyra grupper med ansvar för IT inom koncernen. IT Operations and Service Manager ansvarar för två av grupperna, Infrastruktur respektive Service, som tillsammans består av nio medarbetare. Ditt huvudansvar blir att säkerställa KappAhl ITs leverans av drift, förvaltning, utveckling och support av infrastruktur, klienter och ServiceDesk samt IT-säkerhet. Tjänsten innefattar ansvar för strategier och planer för att ta Infrastruktur och Service vidare för KappAhl samt att de följer givna affärsstrategier och budgetramar. Du ansvarar för att leda, inspirera och utveckla de två grupperna, att sätta och följa upp mål samt att utveckla och effektivisera arbetsrutiner. Du rapporterar till CIO och sitter i IT Ledning.
Publiceringsdatum2014-04-16ProfilDu har en akademisk examen och har minst fem års erfarenhet av liknade ledande befattningar med både personal och budget ansvar. Du har tidigare erfarenhet av att leda drift och förändringsarbete av komplexa IT miljöer. Du har mycket gedigen kunskap inom drift teknikområden såsom datacenter, server, nät, lagring och virtualisering. Certifiering inom områdena är meriterande. Du har även ett gediget teknikkunnande, kunskaper om säkerhet, ServiceDesk, ITIL, Unix och Microsoft infrastruktur för att kunna driva utvecklingen av de tekniska plattformarna, kopplade tjänster och service för dem. Samtidigt har du förmågan att se helhet och att tolka affärsverksamhetens behov för att kunna översätta dem till strategier och lösningar. Du sätter samarbete och service högt och är riktigt bra på att skapa effektiva team och att utveckla medarbetare. Självklart kommunicerar du budskap och information på ett enkelt och tydligt sätt i skrift och tal både på svenska och på
engelska.
Din personlighet
Du har tydliga ledaregenskaper, är serviceinriktad, pedagogisk och uppskattar att stå inför nya utmaningar. Du är resultatorienterad, stimuleras av att arbeta och samarbeta i ett högt tempo i en stor organisation och är duktig på att strukturera arbetet utifrån arbetsbelastning, verksamhetsmål och tidplaner. Självklart är du nyfiken på omvärldens trender och har kapacitet att kontinuerligt driva utveckling och förbättring.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Johanna Isaksson, CIO, på telefon 031-771 56 36. Din ansökan och CV ser vi fram emot snarast, dock senast den 30 april.
Arbetstider och omfattningHeltid/Tillsvidare
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-04-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktFöretagKappAhl
AdressKappAhl
Box 303
43124 Mölndal
Jobbnummer 1845348
Observera att sista ansökningsdag har passerat.