IT medarbetare till servicedesk
Bauhaus & co Kb / Supportteknikerjobb / Järfälla
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Järfälla,
Sollentuna,
Upplands-Bro,
Danderyd,
Sundbyberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bauhaus & co Kb i Järfälla,
Sollentuna,
Upplands Väsby,
Solna,
Stockholm eller i
hela Sverige Är du serviceminded och gillar att lösa problem? Då kan du vara en av de två nya medarbetarna som vi söker till vår servicedesk. Vår målsättning är att erbjuda de bästa IT-lösningarna så att våra kunder upplever en optimal service och nu söker vi dig som vill vara med på den resan och bidra med din kunskap. Du kommer till din hjälp att få ett härligt gäng kollegor i det nordiska teamet.
Publiceringsdatum2023-06-15Dina arbetsuppgifterI den här rollen inom vår servicedesk är din primära uppgift att ge IT-support till våra kollegor i varuhusen och på kontoren i Sverige, Danmark, Norge och Island. Förutom en stor Windows/O365/Azure-miljö, hanterar vi cirka 100 applikationer där de primära är SAP, Viking POS, Magento webshop och TimePlan, så du kommer att möta ett brett spektrum av arbetsuppgifter.
Totalt är BAUHAUS IT i Norden cirka 80 personer fördelat på två kontor i Stockholm och ett kontor i Aarhus, Danmark och IT Servicedesk består av sju personer i Stockholm och fem i Aarhus. Vi stödjer cirka 5000 kollegor i 47 butiker i Norden, tre servicecenter och våra fyra webbshoppar. Vi hanterar 2300+ datorer, 200+ servrar och cirka 100 ansökningar i Norden. Vi håller just nu på att byta affärssystem till SAP S/4 Hana.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start så snart som möjligt. Vi tillämpar sex månaders provanställning.
Vi söker
Vi vill att du har en relevant utbildning inom till exempel IT-support och har en gedigen erfarenhet från ett liknande jobb i ett detaljhandelsföretag. Du har ett naturligt intresse för verksamheten och samspelet med IT. Det är viktigt att du har kunskap och erfarenhet inom ITIL processer och ärendehanteringssystem. Vi använder Freshservice.
Du ger högkvalitativ IT-support och är mycket serviceinriktad mot kollegorna som behöver din hjälp och ditt stöd. Du är duktig på att prioritera, har struktur, arbetar självständigt och är kontaktskapande. Vidare behöver du ha en god kommunikationsförmåga och vara bekväm i samspelet mellan teknik, affärer och leverantörer. Språkligt behärskar du svenska och engelska - både muntligt och skriftligt.
BAUHAUS erbjuder
en kreativ arbetsplats där du får många kontaktytor inom företaget och ges möjlighet till egen utveckling och en spännande karriär, såväl i Sverige som utomlands då vi idag finns i 19 länder. BAUHAUS är en inspirarenade arbetsplats med högt i tak och med mycket glädje och vi sätter stort värde i att vara en bra arbetsgivare. För att uppnå det och skapa en sund och hälsosam arbetsmiljö där alla kan känna delaktighet och få möjlighet att utvecklas, arbetar vi efter några riktlinjer, vi gillar därför om du tänker som oss kring en god arbetsmiljö.
Vi bidrar till en bra företagskultur och rolig arbetsplats
Vi uppmärksammar framgång och innovativa idéer
Vi arbetar för en trygg och säker arbetsmiljö
Vi har nolltolerans mot trakasserier och diskriminering
Vi accepterar ingen form av korruption
Vi arbetar för en hållbar utveckling
Vi följer policyer,riktlinjer och lagkrav
BAUHAUS strävar efter att låta medarbetarna växa med företaget och rekryterar ofta internt. Vi tycker det är viktigt att erbjuda våra medarbetare utveckling och därför har vi egna utbildningsprogram inom t ex försäljning och ledarskap, vi har också ett Talent-program där man ges möjlighet till personligutveckling och att ingå i mentorsprogram med en egen mentor, allt för att stärka den egna karriären. BAUHAUS är en av Europas största varuhuskedjor för verkstad, hem & trädgård med nästan 300 varuhus i 19 länder varav 22 varuhus och en webshop i Sverige. Vi är drygt 20.000 medarbetare i världen och ca 3000 i Sverige. Vi finns från Umeå i norr till Malmö i söder.
Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att mejla dina frågor till Jerrimi Hedblad Servicedesk Manager, Nordics.
jhe@bauhaus.se Ersättning 2
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-08-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Bauhaus & Co KB,
http://www.bauhaus.se Arbetsplats Bauhaus & Co Kb
Jobbnummer 7886052
Observera att sista ansökningsdag har passerat.