IT koordinator

Biznamics AB / Datajobb / Sigtuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Sigtuna, Österåker, Håbo, Upplands-Bro, Upplands Väsby eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Biznamics AB i Sigtuna

Vi söker en ansvarig projektkoordinator och kvalitetssäkringsadministratör och organiserar alla typer av projekt, från enkla aktiviteter till mer komplexa planer.
Projektkoordinatorns ansvar inkluderar ett nära samarbete med utvecklingsteam för att förbereda handlingsplaner, inklusive resurser, tidsramar och budgetar för projekt. Du kommer att utföra olika koordinerande uppgifter, som schema och riskhantering, tillsammans med administrativa uppgifter, som att underhålla projektdokumentation och hantera ekonomiska frågor. För att lyckas i denna roll bör du ha utmärkta tidshanterings- och kommunikationsförmåga, eftersom du kommer att samarbeta med kunder och interna team för att leverera resultat inom deadlines.
Ytterst är projektkoordinatorns uppgifter att se till att alla projekt slutförs i tid, inom budget och uppfyller höga kvalitetsstandarder. Utöver det kommer du att hjälpa till med QA-uppgifter.
Ansvar
• Samordna projektledningsaktiviteter, resurser, utrustning och information
• Bryt upp projekt i genomförbara åtgärder och sätt tidsramar
• Hålla kontakt med kunder för att identifiera och definiera krav, omfattning och mål
• Tilldela uppgifter till interna team och hjälpa till med schemahantering
• Se till att kundernas behov tillgodoses när projekten utvecklas
• Analysera risker och möjligheter
• Övervaka projektets framsteg och hantera eventuella problem som uppstår
• Fungera som kontaktpunkt och kommunicera projektstatus till alla deltagare
• Arbeta med projektledaren för att eliminera blockerare
• Använd verktyg för att övervaka arbetstider, planer och utgifter
• Utfärda alla lämpliga juridiska pappersarbete (t.ex. kontrakt och avtalsvillkor)
• Skapa och underhålla omfattande projektdokumentation, planer och rapporter
• Säkerställa att standarder och krav uppfylls genom att genomföra kvalitetssäkringstester
Krav och färdigheter
• Dokumenterad arbetslivserfarenhet som projektkoordinator eller liknande roll
• Erfarenhet av projektledning, från idé till leverans
• Förmåga att förbereda och tolka flödesscheman, scheman och steg-för-steg handlingsplaner
• Gedigna organisatoriska färdigheter, inklusive multitasking och tidshantering
• Starka kundinriktade och lagarbetande färdigheter
• Förtrogenhet med riskhantering och kvalitetssäkringskontroll
• Goda kunskaper om Microsoft Project och Microsoft Office-paketet
• Praktisk erfarenhet av projektledningsverktyg (t.ex. Basecamp eller Trello)
• Kandidatexamen i företagsekonomi eller liknande område
• Resor kan krävas

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-02-10
E-post: info@biznamics.com

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Biznamics AB (org.nr 559302-0851), https://biznamics.com
Ymergatan 26 Lgh 1203 (visa karta)
195 57  MÄRSTA

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Jobbnummer
7330917

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Biznamics AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Biznamics AB: