IT Junior Business Analyst TMO - Praktikant
AB Electrolux / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos AB Electrolux i Stockholm,
Lilla Edet,
Göteborg,
Malmö eller i
hela Sverige IT Junior Business Analyst TMO - Praktik
Global Electrolux Talent Program presenterar:
Global Electrolux Talent Program är ett proaktivt initiativ som samlar unga talanger i olika funktioner och globala kontor inom Electrolux. Detta program är för dig som är intresserad av en global praktisk erfarenhet i en interkulturell miljö med målet att säkra globala sysselsättningsmöjligheter inom företaget efter en lyckad praktik.
IT Junior Business Analyst TMO - Stockholm, Sverige
Ett av kärnelementen i Electrolux strategi är att dra nytta av de enorma digitaliseringsmöjligheterna genom att omfamna ny teknik / IoT, till exempel genom anslutna apparater, en digital tillverkning och närmare slutkonsumentrelationer. Dessa viktiga utvecklingsområden erbjuder en enorm möjlighet att möjliggöra en digital interaktion mellan konsumenter, kunder och leverantörer.
För vårt affärsområde Europa, i IT-teamet, är vi ute efter en Junior IT-affärsanalytiker för att hantera utvecklingen av Trade Marketing Operations (TMO) och deras CRM inom TMO: s strategi. Du kommer att vara en viktig IT-kontaktpunkt för TMO-organisationen i Europa, som kommer att arbeta nära verksamheten för att hjälpa, definiera och implementera det nya applikationslandskapet för affärsområdet. Detta innebär både att lansera nya lösningar och att hjälpa företagsorganisationen att förstå hur man kan utnyttja teknik på bästa sätt för att förnya och förenkla Electrolux-verksamheten.
Du kommer att arbeta mycket nära företaget antingen i nya initiativ men också bidra starkt till att fortsätta förbättra befintliga lösningar för att säkerställa att du skapar varumärkeslojalitet för livet. Denna roll ger möjlighet att hantera relationen med våra nyckelanvändare på ett smart och effektivt sätt och införa ett nytt sätt att arbeta. Du får möjlighet att förstå den pågående omvandlingen av TMO-strategin som kommer att implementeras med introduktionen av CRM-lösning. TMO är ett område som ligger över olika funktioner och kanaler som elektriska återförsäljare, kökshandlare men också kundtjänst, därför kommer CRM att vara mycket mer än ett enkelt verktyg eftersom det hjälper till att harmonisera och effektivisera kommunikationen. Människor som arbetar i TMO är också ansvariga för att hantera försäljningsstället och det är avgörande för dem att ha en tydlig rapporteringsvy, därför kommer denna roll att ge möjlighet att arbeta med olika datakällor som måste konsolideras i våra rapporteringsplattformar.
För att lyckas med den här rollen måste du ha en stark förståelse för både TMO-säljbehandlade och IT-aspekter samt ha en innovativ och samarbetsvillig inställning. Du kommer att självständigt köra och organisera de aktiviteter som krävs för att genomföra den överenskomna planen ur IT-synvinkel, och hålla en blandning mellan en strategisk förståelse av långsiktig vision med händerna på operativa implementeringsuppgifter.
En vanlig arbetsdag:
• Stöd IT-implementeringar av nya process- och applikationskrav inom området Trade Marketing Operation. Rollen är inriktad på att tillhandahålla rätt IT-verktyg för att stödja KAM: er, försäljningsrepresentant och agenter i den dagliga verksamheten.
• Hantera relationen med både interna utvecklare och externa leverantörer och driva prioriteringen av eftersläpningsobjekt baserat på affärsinmatningen.
• Stöd aktivt TMO Key User Group-initiativ och samarbeta genom att föreslå och analysera kraven för affärs- och IT-processförbättringar
• Delta i alla faser av pågående IT-projekt för att säkerställa att äga alla lösningar som används för att stödja TMO centralt men också på fältverksamheten
• Styrning, underhåll och kontinuerlig optimering av befintliga och nya TMO-applikationer tillsammans med affärsintressenterna.
• Delta i olika forum för att hjälpa företaget att prioritera IT-aktiviteter
Vem är du:
Framför allt har du en intensiv drivkraft, villighet att lära dig och en kontinuerlig förbättringstänkande!
• Lagspelare - I den här rollen är tvärfunktionellt samarbete allt och du är bekväm med att hantera människor med olika bakgrund som bildar starka tvärfunktionella relationer med olika affärspartners i komplexa inställningar
• Internationellt - Du tycker om att arbeta i en verkligt global miljö och du gillar att leverera i tvärfunktionella team;
• Agile - Du gillar att arbeta i en miljö i snabb rörelse, vara öppen för nya möjligheter och utveckla prioriteringar och flexibel på det sätt du levererar mot strikta tidsfrister och hantera tvetydighet
• Projekt jonglör - Stor och liten, enkel och komplex, du förstår svårigheterna med att leda och bidra i projekt
• Analytisk - rapportering är allt för säljare, du har förmåga att tolka komplexa data och bli proaktiv för att föreslå en lösning för att förbättra säljare effektivitet
• Affärsförmåga - Du strävar efter att få en stark affärsförståelse inom teknik, digitalisering och processeffektivitet och du är i stånd
Publiceringsdatum2021-03-19Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-04-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökanAdressAB Electrolux
Sankt Göransgatan 143
11217 Stockholm
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare AB Electrolux (org.nr 556009-4178)
Sankt Göransgatan 143 (
visa karta)
112 17 STOCKHOLM
Arbetsplats Electrolux Appliances AB (org nr 556222-8683)
Jobbnummer 5642080
Observera att sista ansökningsdag har passerat.