It Incident Manager Emea

Sandvik Information Technology / Chefsjobb / Sandviken
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Sandviken, Ovanåker, Gävle, Hofors, Ockelbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sandvik Information Technology i Sandviken

Vi söker nu en medarbetare till vår funktion IT Service Center i Sandviken. Vi erbjuder ett arbete i en dynamisk och internationell miljö inom Sandvik-koncernen med plattformar som iSeries, Windows och zSeries (stordator).
Dina arbetuppgifter
Som Incident Manager är du övergripande ansvarig för uppföljning, återkoppling och eskalering av ärenden.
Du ansvarar för att:
• ta fram statistik för såväl kunder som för supportgrupper i vårt ärendehanteringsverktyg.
• följa upp att alla arbetar enligt Incident processen och att vi håller våra SLA:er mot kunderna
• vara processrepresentant för att tillsammans med andra utveckla vår Globala Incident-process
• träna och utbilda nya användare till vårt ärendehanteringsverktyg i incident-processen
• ansvara för den information som vi lägger ut på vårt Intranät till kunderna
• Samarbeta med Problem Managers vid större driftstörningar för att så snabbt som möjligt hitta en lösning åt kunden.
Du är även den som ser till så att förändringar motsvarar de kvalitetskrav som krävs ur ett incident-perspektiv samt håller Service Desk informerad om alla förändringar.

Publiceringsdatum
2008-04-15

Profil
Då vi hela tiden jobbar med förbättringar och effektiviseringar är proaktivitet, innovation, improvisation och engagemang mycket viktigt. Du bör vara stresstålig, serviceinriktad, strukturerad och kvalitetsmedveten. Då arbetet sker i en internationell miljö har vi också som krav att du behärskar svenska och engelska flytande i såväl tal som skrift.

Utbildning och erfarenhet
• 5 års erfarenhet inom området av process och incidenthantering
• ITIL erfarenhet, gärna certifierad
• Erfarenhet av Service Desk – first line support
• En eftergymnasial utbildning med inriktning mot IT
• Tidigare arbete inom Sandvik
Är du den vi söker?
Tveka då inte att skicka in din ansökan till oss! Vi ser fram emot att få välkomna just dig till vårt team.
Kontakt information
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Stefan Rymbacka, rekryterande chef, 026-261818
Fackliga företrädare:
Carina Jäderberg, Sveriges Ingenjörer, 026-261741
Roland Forsberg, Unionen, 026-261859
Tidsplan för denna rekrytering:
Ansökningstid v 16-18
Inbjudan intervju v 20
Intervjuer v 21
Erbjudande v 23
Välkommen in med din ansökan senast 2008-05-04
Läs mer om Sandvik och ansök via www.sandvik.com/career job id: 296973
För frågor angående rekryteringsprocessen kontakta Peopleline, tfn 026-26 14 44.
Ansvarig rekryterare
Margareta Linde
Sandvik Information Technology ansvarar för Sandvikkoncernens drift, support, kommunikation, integration, säkerhet och utveckling av framtidens tekniska lösningar inom IT-området. Våra 350 medarbetare finns i ett tjugotal länder och kunder är Sandviks verksamhet över hela världen.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid
Heltid/Tillsvidare

Ersättning
Fast lön
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2008-05-04
Ange följande referens när du ansöker: 296973

Företag
Sandvik Information Technology

Adress
Sandvik Information Technology
xxxxx SANDVIKEN

Jobbnummer
192529

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sandvik Information Technology

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sandvik Information Technology: