IT Helpdesk till Linköpings Universitet

Dreamwork Scandinavia AB / Supportteknikerjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Dreamwork Scandinavia AB i Linköping, Norrköping, Katrineholm, Vimmerby, Nyköping eller i hela Sverige

Kort om tjänsten
Dreamwork söker nu för ett konsultuppdrag en duktig IT helpdesk person till Linköpings Universitet!

Mer om tjänsten
I tjänsten ingår att via telefon, fjärrhjälp och e-post snabbt och effektivt lösa IT problem till både lärare och studenter.
Du kommer att ingå i supportgrupp och arbeta inom första- och andralinjesupport och du kommer lösa problem inom både hård- och mjukvara då organisationen även erbjuder "på plats-stöd".


Publiceringsdatum
2021-04-21

Dina arbetsuppgifter

Tjänsten innefattar att ge support på olika operativsystem, e-post, nätverkskopplingar, applikationer samt kringutrustning såsom skrivare m.m.
Eftersom många av de anställda arbetar i en heterogen datormiljö kommer du arbeta med stöd till användare av såväl
Windows
Mac
Linux
IPad
Smartphones.

Organisationen har ett stort antal domänanslutna klienter och ser därför att du har erfarenhet av en sådan miljö. Sammanfattning av arbetsuppgifter se till att IT-utrustning fungerar tillhandahålla servicestöd mot användare avseende hård- och mjukvara administrera IT-miljöer (t.ex. användarkonton, behörigheter och utskriftsköer) instruera användare i hur de ska arbeta med olika program ge telefonrådgivning.

Omfattning: Heltid 40 tim/vecka

Arbetstider: Vardagar, måndag till fredag kl. 08:00-17:00. På måndagar och torsdagar förekommer arbetstid fram till kl. 18:00, du har då möjlighet att arbeta mellan kl. 09:00-18:00 dessa dagar.
Start Så snart som möjligt och i förta hand fram till 2021-12-31,men kan bli längre.

Profil
Gymnasium eller likvärdig utbildning
Minst sex (6) månaders arbetslivserfarenhet inom yrkeskategorin
Goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation samt
Informationssäkerhet
Grundkunskaper i MS Office eller likvärdigt
Kunskaper om ärendehanteringssystem (exempelvis TOPdesk eller Artologik Helpdesk)
Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.

Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn's Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s "Entrepreneur of the Year". Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, mer än 6 månader

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-04-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Dreamwork Scandinavia AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "5778".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Dreamwork Scandinavia AB (org.nr 556695-7600), http://www.dreamwork.se/

Jobbnummer
5707815

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Dreamwork Scandinavia AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Dreamwork Scandinavia AB: