IT Förvaltare / Teknisk projektledare med god erfarenhet av agil

Shaya Solutions AB / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Shaya Solutions AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Södertälje, Nynäshamn eller i hela Sverige

Om konsultuppdraget

• Ort: Stockholm
• Uppdragslängd: Ca. 7 månader
• Uppdragsstart: Enligt ök.
• Sista ansökningsdagen: ansök snarast
• Omfattning: 100%
• OBS! Det är väldigt viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.

Publiceringsdatum
2022-04-21

Dina arbetsuppgifter
Arbetet kräver en stor förmåga till samarbete, kommunikation och koordinering, i synnerhet i relation ansvarig programledare för digital arbetsplats. Knutet till programmet finns även en förändringsledare som du kommer att samarbeta nära med vid både planering och genomförande eftersom kommunikation och lärande är en viktig aspekt.

Inom uppdraget kommer man att arbeta 50 % som IT-förvaltare/IT-specialist samt 50 % som teknisk delprojektledare inom programmet digital arbetsplats. För att lyckas med uppdraget krävs kompetens och erfarenhet av både verksamhetsprocesser samt IT-system inom HR-området.

Primärt för 2022 är att automatisera kundens on-off boarding rutiner för både anställd personal och konsulter

För att lyckas med uppdraget behövs det:

Flerårig erfarenhet av IT förvaltningsarbete med nära samarbeten både internt med verksamhet/kund samt externa leverantörer, en gedigen och dokumenterad erfarenhet av förvaltningsledning och är van att arbeta i linjen med förvaltningsmodellen pm3 eller motsvarande, god erfarenhet av agil samverkan, en mycket god teknisk förståelse, framförallt systemsamband och integrationer, mycket god kunskap inom drift- och förvaltning med certifiering inom ramverk som t.ex. ITIL- Mycket goda kunskap inom projektledning/teknisk projektledning, erfarenhet av digitalisering av verksamhetsprocesser och erfarenhet av IAM, Identity and Access Management, för automatisering av behörigheter och rutiner

Dina arbetsuppgifter
• Att förvaltningslägga HR-tjänster och system tillsammans med verksamheten, ny organisation gör att detta behöver etableras på nyt
• Tar fram årlig roadmap/förvaltningsplan samt samverka med våra leverantörer för genomförande
• Leder och säkerställer att dagligt arbete bedrivs i enlighet med processer, rutiner och lagkrav för objektets IT-komponenter
• Ansvarar för att löpande följa upp och driva progress på godkända åtgärder i roadmap/förvaltningsplan samt rapportera status och avvikelser.
• Tar fram underlag för budget samt samverkar i prognosarbetet för IT driftrelaterade kostnader och vidmakthållande
• Leverantörssamverkan och leveransuppföljning mot avtal
• Medverka som teknisk delprojektledare i programmet Digital arbetsplats på estimerat 50%.

Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
• Minst 8 års erfarenhet i ledande roll (med eller utan personalansvar), exempelvis förvaltningsledare eller motsvarande, där man i minst 2 uppdrag har definierat och implementerat förvaltningsteam i en IT-organisation.
• Minst 3 års erafenhet av arbete inom offentlig sektor.
• Minst 5 års erfarenhet inom IT-drift/systemförvaltning t.ex. i roller som produktägare, IT specialist, IT förvaltningsledare eller motsvarande.
• Minst 5 års praktisk erfarenhet av ramverk för drift, förvaltning som t.ex. ITIL, PM3, Safe och/eller Agil produktutveckling.
• Minst 3 års erfaranhet av att ha att digitalisera verksametsprocesser inom HR-området i samarbete med både intern versamhet/kund samt externa leverantörer.
• Minst 3 tidigare uppdrag i rollen som projektledare
• Minst 2 års erfarenhet av informationssäkerhetsklassning, GDPR, gallringsrutiner, hantering av behörigheter och övriga säkerhetsrelaterade åtgärder som krävs för både implementation av, livscykelhantering och managering av IT-tjänster och system/verktyg.

Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):
• Minst 5 års erfarenhet av analysarbete, hantering av krav och behov samt etablering av systemförvaltning/motsvarande med dokumentation av förvaltningsdirektiv, förvaltningsplan, livscykelhantering, behörighetshantering, m.m.
• Minst 5 års erfarenhet av att förvaltningslägga HR-tjänster och system, med hjälp IAM (Identity and Access Managment) för autmatisering av behörigheter och rutiner.
• Ange vilka tjänster som kandidaten har förvaltningslagt.
• Minst 5 års erfarenhet i rollen som IT-förvaltare eller motsvarande av system som Heroma, Personec, IAM, E-learning plattformar, Varbi eller motsvarande.

Önskemål om personliga egenskaper:

• Hög social kompetens med god vana av att samverka mellan flera parter, både internt och externt, kund och leverantörer.
• Mycket god administrativ förmåga krävs samt goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift.

______________________

Hur du kommer vidare

• Sök uppdraget genom denna annons
• I ansökan anger du ett kravställt timpris
• Lägg in ett CV på svenska i word-format
• Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
• Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss via plattformen.

Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag i hela Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Vårt motto är därför Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Konsultuppdrag, 7 mån

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-05-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Shaya Solutions AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Shaya Solutions AB (org.nr 559058-6649)

Jobbnummer
6560180

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Shaya Solutions AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Shaya Solutions AB: