It Application Manager Till Byggmax

Magna AB / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Magna AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Huddinge eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2016-11-18

Dina arbetsuppgifter
I rollen som IT Application Manager kommer du att ha en viktig roll som nyckelperson och projektledare för Byggmax rullande projekt där närmaste året kommer ha fullt fokus på verksamhetens största och mest kritiska projekt hittills, vilket är att byta ut hela deras affärssystem. Utöver detta kommer du ha en roll som spindeln i nätet och verka som en brygga mellan IT och verksamhet till Byggmax samtliga avdelningar som Ekonomi, Inköp, Logistik och Butiker. Du har vana av att kommunicera och översätta mellan verksamhet och IT, förstå affärsnyttan och vad som är möjligt att genomföra ur ett tekniskt perspektiv.

Arbetsuppgifterna kommer bland annat att vara:
• Implementera nytt affärssystem för Byggmax (pågående projekt med go-live oktober 2017)
• Projektledning och implementering av lösningar samt rådgivning och problemlösning för:
-Affärssystem
-BI-system
-System för mobila enheter i butik

Rollen som IT Application Manager är en ny befattning i verksamheten vilket ger stort utrymme till att själv sätta förutsättningarna och form på rollen. IT avdelningen generellt arbetar affärsorienterat och erbjuder goda möjligheter att påverka din, samt tjänstens utveckling.

Om du vill jobba i en verksamhet präglad av teamwork, positivitet och prestigelöshet så har du hittat rätt!

Kundföretaget

Byggmax säljer byggvaror av hög kvalitet till ständigt låga priser. De har idag 126 butiker och hade 2015 en omsättning på 4 miljarder kronor. Byggmax har expanderat kraftigt i Sverige, Norge och Finland de senaste åren och har gått från ettrig uppstickare, till att nu vara en av Sveriges tre största byggmaterialkedjor. Ständiga förbättringar och löpande effektivisering har tillsammans med Byggmax förändringsbenägna företagskultur gjort bolaget till ett av branschens lönsammaste. Byggmax är en ung organisation med positiv framåtanda. Byggmax har förvärvat Buildor AB samt Skånska Byggvaror i slutet av 2015 respektive början av 2016.

Profil
Vi söker dig som har minst 3 - 5 års tidigare erfarenhet av BI-utveckling samt Projektledning i olika dess form, fördelaktigt inom retail. Vi ser att du i en tidigare roll har erfarenhet av:
• Projektledning
• Implementering av systemlösningar
• Affärssystem och processförbättringar inom företaget
• BI-system likt QlickView
• IFS Applications eller liknande system
• EDI (Electronic Data Interchange) är meriterande
• Erfarenhet av lager och logistik

Vi tror att du som söker har en bakgrund inom BI och god insyn i affärssystem (gärna erfarenhet av flera) där du både kan lyfta blicken och se helheten och utomstående påverkningar som att grotta ner dig i detaljer. Meriterande om du tidigare varit eller idag har en roll som projektledare, och vill ta nästa steg i en utvecklande tjänst med stort ansvarstagande av kärnverksamheten. Du förväntas komma med egna idéer och en vilja att se lösningar och utvecklingsmöjligheter istället för problem. Du trivs med att arbeta med frihet under ansvar där du har stora möjligheter att påverka. Vidare är du naturligt initiativtagande och kan "hugga i" där det behövs. För att trivas i rollen är du trygg i dig själv och kan axla rollen knytpunkten till verksamhetens samtliga projekt, med fullt fokus första året (2017) på utbytet av affärssystemet. Du är drivande som person med höga ambitionsnivåer som smittar av sig på din omgivning.

Du är kommunikativt lagd och duktig på att samarbete med olika typer av människor. Du trivs i en ledarroll och känner dig bekväm i att delegera ärenden, prioritera rätt, stötta dina kollegor och enhetligt se ditt arbete ur ett affärsorienterat perspektiv.

Vårt företag

Vi är en samarbetspartner som hjälper företag att utveckla, utmana och förbättra organisationer inom bemanningslösningar och rekryteringsuppdrag. Vi hjälper våra kunder med allt ifrån juniora tjänster till chefs- och specialistroller. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Handel & Logistik, Industri.

Vi önskar en blandad arbetsstyrka och välkomnar mångfald och sökande oberoende av t ex funktionshinder, kön, etnicitet, ålder och sexuell läggning.
Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar och tjänstepension.

Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta till vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt!

Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-12-18
Ange följande referens när du ansöker: 7220
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Katarina Bjernefalk katarina.bjernefalk@magna.se 08 - 121 502 04

Företag
MAGNA AB

Adress
MAGNA AB
Industrigatan 4A
11246 Stockholm

Kontorsadress
Industrigatan 4A, Stockholm

Jobbnummer
3168592

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Magna AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Magna AB: