IT - support till First Line Service Desk
Experis IT Huvudkontor / Supportteknikerjobb / Linköping
2014-12-10
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "IT - support till First Line Service Desk" (publicerad 2015-03-30) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis IT Huvudkontor i Linköping,
Mjölby,
Finspång,
Norrköping,
Kumla eller i
hela Sverige Experis IT erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom IT via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis IT finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.
Publiceringsdatum2014-12-10Dina arbetsuppgifterVi söker nu för kunds räkning IT - support till First Line Service desk.
Service Desk supporterar primärt kunden Saab och desken är även lokaliserad inne på Saabs område i Linköping.
Den primära uppgiften är hjälpa slutanvändare med IT relaterade problem via telefon. Användare kan även kontakta desken via e-mail eller serviceportaler, vilket innebär att man arbetar ungefär halva dagen med att ta emot samtal och registrera ärenden medan andra delen av arbetsdagen ägnas åt att ringa ut på befintliga ärenden i en så kallad Back Office funktion. Det vanligaste ärendet man hanterar i Service Desk är lösenordåterställning eller accessproblem till miljön via fjärranslutningar eller liknande. Detta följs av konfigurationsfel i Microsoft Office paketet eller i Windows. Men det kan även innebära identifiering av hårdvaruproblem eller basal nätverksfelsökning.
Vem är du?
Service Desk är ansiktet mot kunden och dess slutanvändare, det är därför väldigt viktigt att kunna leverera ett bra kundbemötande. Det nås genom att ha ett brinnande supporthjärta men även ha en förståelse för vad det innebär att vara en del av en supportorganisation. Att bara vara trevlig mot slutanvändarna är inte tillräckligt för att en servicedesk ska vara framgångsrik. Då det inte endast är svensktalande kunder så behöver du ha goda kunskaper i engelska i både tal och skrift.
För att vara rätt person för denna tjänst så är det viktigt att följande ord passar in på dig som person:
• Social kompetens: Kunna styra samtal för att hålla samtalstider nere och lösningsgrader uppe samtidigt som man ger användaren god service.
• Teknikintresse: Nyfikenhet för teknik och ett intresse av att lära sig mer och nytt är ett måste för att kunna klara de snabba förändringar som man lever med i en Service Desk.
• Prestiglös: Att kunna släppa ett ärende vidare även om man vet hur man löser det, men vet att det kommer ta mer än 3-5 minuter att lösa.
• Stresstålig: First line kan vara ett väldigt stressigt arbete när det uppstår generella problem och samtalskön växer. Det är då viktigt att man kan arbeta på som vanligt och hålla sig till uppsatta mål och låta arbetsledningen hantera situationen.
• Punktlig: I och med att arbetet är väldigt strukturerat i ett schema för att möjliggöra att telefonin är rätt bemannad i alla lägen så är punktlighet och närvaro något som påverkar hela servicedesken väldigt mycket.
• Anpassningsbar: Inom IT branchen överlag så förändras saker ofta och snabbt så det är därför viktigt att man kan hantera nya arbetssätt och rutiner på ett bra sätt.
Vad gäller den tekniska kompetensen så är det önskvärt om man har kunskap och erfarenhet inom följande områden:
Active Directory
VPN (eller liknande fjärranslutning)
Windows XP, 7, 8
Microsoft Office
Outlook
Nätverk
PC hårdvara
Vad kan vi erbjuda dig?
Vi arbetar med många av Sveriges populäraste företag och kan erbjuda jobb inom de flesta branscher och på alla nivåer. Vi kan erbjuda:
• Spännande tjänster på marknadens hetaste företag
• Karriärmöjligheter på företaget du alltid drömt om
• Utvecklingsmöjligheter på både lång och kort sikt.
Kontaktperson för detta jobbUppdraget kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut varför vi välkomnar din ansökan redan idag. Frågor besvaras av ansvarig konsultchef Hanna Roos på 013 - 35 55 04 eller
hanna.roos@se.experis.comArbetstider och omfattning100% Enligt överenskommelse
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-01-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktHanna Roos 013-355504
FöretagExperis IT Huvudkontor
AdressExperis IT Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm
KontorsadressKlarabergsgatan 29
Jobbnummer 2097323
Observera att sista ansökningsdag har passerat.