Iris söker en driven handledare till Gävle!

Iris Hadar AB / Personaltjänstemannajobb / Gävle
2020-12-04
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Iris söker en driven handledare till Gävle!" (publicerad 2020-12-18) ⬅️


Visa alla personaltjänstemannajobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Iris Hadar AB i Gävle, Sandviken, Hofors, Falun, Uppsala eller i hela Sverige

I över 100 år har Iris arbetat med individens utveckling. Idag är uppdraget att erbjuda individanpassad utbildning och utveckling i hela landet. Iris arbetar brett med att stötta personer till att ta sitt nästa steg på arbetsmarknaden. Detta gör vi genom matchningstjänsterna Stöd och Matchning (STOM) och Rusta och Matcha (ROM). Våra tjänster syftar till att skapa bättre förutsättningar för våra deltagare. Iris är en del av Irisgruppen som är en av Sveriges ledande aktörer för effektiv utbildning och stödinsatser för vuxna. Irisgruppen, som består av verksamheterna Iris och Medlearn, har en omsättning på cirka 400 MSEK och drygt 550 anställda på 80 orter runtom i Sverige. Visionen är att realisera drömmar. Genom våra insatser där varje individ når sin fulla potential skapar vi ett bättre samhälle med minskad arbetslöshet och ökad integration. Iris eftersträvar jämn könsfördelning och värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten. Se filmen om Iris, läs mer på iris.se och irisgruppen.se.



Är du Iris nya stjärna i Gävle? Iris söker en driven handledare som vill vara med och bygga upp vårt nya affärsområde Iris Matchning!

Drivs du av att arbeta med människor och hjälpa dem nå en sysselsättning? Vill du ha ett meningsfullt arbete och göra samhällsnytta?


Publiceringsdatum
2020-12-04

Arbetsuppgifter
Vi söker nu en driven handledare till uppdraget Stöd och Matchning (STOM) till vår verksamhet i Gävle. Uppdraget syftar till att matcha arbetssökande med målet att nå en sysselsättning såsom arbete eller utbildning. Det handlar om att göra deltagaren matchningsbar genom kreativa metoder.

Detta gör du med stöd av våra interna processer, verktyg och metoder tillsammans med vårt externa nätverk av handledare och coacher. Du kommer arbeta tvärfunktionellt och samarbeta med kollegor även i andra uppdrag. Du kommer att arbeta mot en bred målgrupp bestående av personer som i varierande grad står utanför arbetsmarknaden, exempelvis nyanlända och personer med olika funktionsvariationer m.fl. Som handledare ansvarar du för det löpande arbetet med deltagarna.

Arbetsuppgifterna innefattar bland annat:
• Dagligt arbete med deltagare i tjänsten i syfte att uppnå uppsatta mål
• Matchning av deltagare mot sysselsättning (arbete eller utbildning)
• Nätverkande med lokala samarbetspartners och företagskontakter
• Uppföljning och utvärdering av deltagare
• Administration

Din profil
Vi söker dig som har minst två års arbetslivserfarenhet av att arbeta med handledning/ coachning/ vägledning av arbetssökanden. För att vara aktuell för tjänsten behöver du inneha en akademisk utbildning inom exempelvis beteendevetenskap, personalarbete, studie- och yrkesvägledning, arbetslivspsykologi, socialt arbete eller liknande.

Du kommunicerar väl på svenska och engelska samt har god datorvana. Vidare bör du tycka om att nätverka och bygga lokala relationer och samarbeten. Du är också en person som uppskattar ordning och reda och som är duktig på att sköta daglig administration kring det dagliga arbetet. Du är en person som ser möjligheter, har god pedagogisk förmåga och gillar en omväxlande vardag. Du behöver vara lyhörd och inlyssnande utifrån deltagarens behov. Uppdraget är resultatbaserat och därför bör du också vara en målinriktad person.

Sammanfattningsvis behöver du trivas i att kombinera ett förhållningssätt som varvar mellan lyhördhet och prestation utifrån befintliga målsättningar. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet för tjänsten.

Meriterande
Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet från arbete hos någon av våra branschkollegor, kommunala motsvarigheter alternativt att du har arbetat hos arbetsförmedlingen. Det är också meriterande om du har god kännedom om den lokala och regionala arbetsmarknaden i området. Flerspråkighet såsom arabiska eller somaliska är meriterande.

Vi erbjuder
Vi erbjuder en spännande och utvecklande tjänst inom en ledande utbildningskoncern. Vi arbetar över bolagsgränserna för att gemensamt utbyta kunskap och driva utvecklingen framåt. Tillsammans skapar vi en lärande organisation som ständigt ökar sin totala kompetens, därför satsar vi på din kompetensutveckling. Vi värnar om en hållbar arbetsplats där alla ska känna arbetsglädje. Vi har kollektivavtal och vi värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten.

Ytterligare information
Tjänsten är en tillsvidaretjänst på heltid. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Tillträde sker snarast eller enligt överenskommelse.

Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan. Tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag! Sista ansökningsdag är 2020-12-31.

För frågor kring tjänsten, kontakta affärsområdeschef Erik Gustafsson Erik.Gustafsson@irisgruppen.se eller 076-1617182. För frågor kring rekryteringsprocessen, kontakta HR-avdelningen iris.rekrytering@iris.se.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-12-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Iris Hadar AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Iris Hadar AB (org.nr 556396-0789)

Arbetsplats
Iris Hadar AB

Jobbnummer
5474683

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Iris Hadar AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Iris Hadar AB :