Iris söker arbetskonsulent på deltid eller vid behov till Söderhamn!

Iris Hadar AB / Personaltjänstemannajobb / Söderhamn
2024-10-14
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den aktuella platsannonsen "Iris söker arbetskonsulent på deltid eller vid behov till Söderhamn!" (sökbar t.o.m. 2025-01-01) ⬅️


Visa alla personaltjänstemannajobb i Söderhamn, Bollnäs, Hudiksvall, Ockelbo, Gävle eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Iris Hadar AB i Söderhamn, Hudiksvall, Gävle, Ljusdal, Sandviken eller i hela Sverige

I över 100 år har Iris arbetat med individens utveckling. Idag är uppdraget att erbjuda individanpassad utbildning och utveckling i hela landet. Iris arbetar brett med att stötta personer till att ta sitt nästa steg på arbetsmarknaden. Detta gör vi genom utbildning som SFI, kommunal vuxenutbildning och företagsutbildningar. Genom arbetsmarknadsinsatser och jobbmatchning samt genom utredningar och anpassningar. Iris är en del av Irisgruppen som är en av Sveriges ledande aktörer för effektiv utbildning och stödinsatser för vuxna. Irisgruppen, som består av verksamheterna Iris och Medlearn, har en omsättning på cirka 400 MSEK och drygt 550 anställda på 80 orter runtom i Sverige. Visionen är att realisera drömmar. Genom våra insatser där varje individ når sin fulla potential skapar vi ett bättre samhälle med minskad arbetslöshet och ökad integration. Iris eftersträvar jämn könsfördelning och värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten. Se filmen om Iris, läs mer på iris.se och irisgruppen.se.

• Drivs du av resultatinriktade arbetsuppgifter och är en fena på att dokumentera?

• Gillar du att nätverka och jobba uppsökande för att hitta arbetsprövningsplatser som matchar deltagaren?
• Drivs du av att stötta arbetssökande till att nå sin fulla potential?

Om du svarat ja på dessa frågor så är du kanske vår nya stjärna i vårt fantastiska team på Iris Arbetsmarknad!

Vad är mina arbetsuppgifter?
Tjänsten Steg Till Arbete upphandlas av Arbetsförmedlingen och riktar sig till arbetssökande som på grund av funktionsnedsättning och/eller en historik av ohälsa har behov av arbetslivsinriktad rehabilitering för att komma i arbete eller utbildning. Tjänsten syftar till att, i en sammanhållen process, identifiera deltagarens resurser och stödbehov samt stärka och utveckla deltagaren med målet arbete eller utbildning. Vi utgår från deltagarnas individuella behov. Deltagarna har varierande tid i arbetslöshet, skiftande utbildningsbakgrund och erfarenhet av arbetslivet.

Steg Till Arbete består av 4 delar bestående av en inledande kartläggningsdel, vid behov en utredande del, en del med arbetsprövning hos arbetsgivare som är villig att ta emot och en avslutande del med mål att bli självständig inför och erhålla anställning.

I teamet kring deltagaren finns arbetsterapeut, arbetskonsulent, samordnare och SYV vid behov. Som arbetskonsulent är du delaktig i tjänstens alla 4 delar. Du genomför kompetenskartläggningar, har individuella samtal liksom gruppaktiviteter, följer upp deltagarens progression och arbetsprövning. Du arbetar med motiverande samtal, vägledande och hälsofrämjande aktiviteter. Du stöttar i att ta fram ansökningshandlingar och övriga stärkande aktiviteter gällande arbetslivet och har kontakter med arbetsgivare för att finna lämpliga arbetsprövningsplatser. Administration och dokumentation ingår löpande och det är viktigt att hålla satta deadlines. Resor i tjänsten ingår i arbetet.

Krav på kompetens
Du ska ha minst två (2) års högskole- eller yrkeshögskoleutbildning på heltid inom sociologi, beteendevetenskap, pedagogik eller medicin samt minst ett (1) års erfarenhet på minst halvtid av individuell eller grupphandledning/coaching av personer med psykisk eller fysisk ohälsa alternativt funktionsnedsättning under de senaste tre (3) åren. Vi kommer att be dig uppvisa utbildningsintyg samt tjänstgöringsintyg som styrker utbildnings- och erfarenhetskraven inför anställning.

Publiceringsdatum
2024-10-14

Dina personliga egenskaper
För att du ska trivas i rollen som arbetskonsulent är du en driven och ansvarstagande person som kan engagera och motivera andra människor. Du har lätt för att nätverka och skapa företagskontakter, liksom för att samarbeta med dina kollegor i en föränderlig miljö. Du har förmågan att strukturera och prioritera mellan dina arbetsuppgifter och tycker om att arbeta resultatstyrt och målinriktat med flera olika parallella processer samtidigt. Du är effektiv och korrekt i din dokumentation med god administrativ förmåga.

Vi ser helst att du har körkort B och tillgång till bil.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet för tjänsten.

Ytterligare information
Tjänsten är i dagsläget deltidstjänst om ca 30% och kan komma att ökas framöver till max 60%, eller en timavlönad anställning enligt överenskommelse. Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan. Start omgående. Tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag! Sista ansökningsdag är 2024-11-17.

OBS - innan anställning påbörjas kommer du behöva verifiera din kompetens genom vidimerade utbildnings- och anställningsintyg.

För frågor kring tjänsten, kontakta Susanna Flamborg på +46 262 805 364 eller Susanna.Flamborg@irisgruppen.se.

Varmt välkommen in med din ansökan!

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-11-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Iris Hadar AB (org.nr 556396-0789)

Jobbnummer
8955144

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Iris Hadar AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Iris Hadar AB: