IP-assitent till Electrolux

Manpower Huvudkontor / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Manpower Huvudkontor i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Electrolux is a global leader in home appliances, based on deep consumer insight and developed in close collaboration with professional users. We offer thoughtfully designed, innovative solutions for households and businesses, with products such as refrigerators, dishwashers, washing machines, cookers, vacuum cleaners, air conditioners and small domestic appliances. Under esteemed brands including Electrolux, AEG, Zanussi, Frigidaire and Electrolux Grand Cuisine, the Group sells more than 50 million products to customers in more than 150 markets every year. In 2013 Electrolux had sales of SEK 109 billion and 61,000 employees. For more information go to http://group.electrolux.com .

Publiceringsdatum
2014-11-10

Dina arbetsuppgifter
I rollen som IP Assistant kommer du att ha ett varierande och ansvarsfullt arbete med mycket internationella kontakter. Du hjälper och stöttar en eller fler patenthandläggare med patent administrativa uppgifter. Du kommer att arbeta med ett brett nätverk av såväl interna som externa personer. Det kommer innebära att förbereda dokument innan de levereras till patentverket, kommunicera med externa aktörer internationellt, registrera handlingar och övervaka dem i vårt interna system. Rapportskrivning på både svenska och engelska. Andra allmänna administrativa arbetsuppgifter så som fakturering tillkommer.

Vem är du?
För att lyckas i rollen som IP-assistent bör du ha en god förståelse för olika juridiska dokument. Krav är att du har fem års erfarenhet av att arbeta som patentassistent eller IP-assisten. Har du även erfarenhet av att arbeta som projektadministratör eller patentadministration är det meriterande.
Du är van att arbeta strukturerat och självständigt. Det är viktigt att du är mycket noggrann, kan hålla deadlines och är serviceinriktad. Vi uppskattar också social kompetens och en positiv grundsyn. Vidare har du en god samarbetsförmåga och är duktig på att hantera flera olika arbetsuppgifter samtidigt.
Administrativ erfarenhet av EPO-Line och även erfarenhet av Ipendo och SAP är meriterande. Du måste vara bekväm att arbeta med Office-paketet. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift då koncernspråk är engelska. Meriterande är om du talar fler språk än dessa.

Kontaktperson för detta jobb
Denna rekrytering görs i samarbete med Manpower. Är du intresserad av tjänsten ansöker du via länken nedan. Bifoga CV samt gärna ett personligt brev där du berättar varför du söker tjänsten. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Derya Bastreri på telefon: 08-452 33 27. Intervjuer och urval kommer att ske löpande så vi ser gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt.

Välkommen med din ansökan!

Arbetstider och omfattning
100% Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-12-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Derya Bastreri

Företag
Manpower Huvudkontor

Adress
Manpower Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2060902

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Manpower Huvudkontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Manpower Huvudkontor: