IOS Sales Representative till Straumann

TNG Group AB / Försäljningsjobb / Göteborg
2012-06-05
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "IOS Sales Representative till Straumann" (publicerad 2012-08-13) ⬅️


Visa alla försäljningsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos TNG Group AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Härryda eller i hela Sverige

TNG Group AB

Som IOS Sales Representative har du ett totalansvar för försäljningen av IOS - Intra Oral Scanner i hela Sverige och du rapporterar till IOS Sales Manager i Basel.

Om uppdragsgivaren
Straumann, med huvudkontor i Schweiz, är en global ledare inom oral implantologi, protetisk tandvård och vävnadsregenerering. Straumann är det enda företaget som erbjuder lösningar från benuppbyggnad och paradontal regeneration, genom implantat och distanser, till individuellt anpassade och framställda keramiska inlägg, kronor och broar via Straumanns digitala lösningar, CAD/CAM. Genom att erbjuda den ultimata tekniken och servicen, syftar Straumann till att vara den självklara samarbetspartnern för tandvården och deras patienter. Straumanns implantat och instrument tillverkas i Schweiz och produkter för vävnadsregenerering produceras i Sverige. Med dotterbolag i 22 länder och distributörer i 50 länder har Straumann mer än 2200 anställda runt om i världen.

Beskrivning av tjänsten
Ditt arbetsfält är hela Sverige och du blir vår specialist på den specifika produkten, vilket kräver en förmåga att bedriva komplex försäljning.

Huvuduppgiften är att sälja och marknadsföra IOS med sälj- och budgetansvar för "regionen", inkluderande;
• Säljinriktade kund- och klinikbesök
• Ansvara för att planera, genomföra samt utvärdera aktivitetsplan för ditt distrikt.
• Behålla och vidareutveckla befintliga kundrelationer samt finna nya kunder genom personlig bearbetning.
• Utbildning av tandläkare och assisterande personal, ofta i samarbete med den utbildare som är specialist på produkten.
• Vara med och planera inför, samt delta på seminarier, mässor och utställningar.
• Obligatorisk närvaro vid internutbildningsdagar.
• Utarbetande, framtagande och genomförande av målinriktade arbetsplaner.
• Utvärdering och uppföljning av genomförda marknadsaktiviteter.
• Kontinuerlig rapportering via CRM (SAP).
• Du identifierar nya kunder och arbetar med såväl nya som befintliga kunder, dina andra kollegor genererar också leads till dig.

Du ansvarar för hela försäljningsprocessen och behärskar förhandling lika naturligt som marknadens krav och villkor. Du har ditt kontor hemma men är främst ute hos kunderna i ditt distrikt. Övernattningar förekommer i samband med ordinarie arbetsplanering av ditt distrikt samt i samband med säljkonferenser, mässor och liknande. Du rapporterar till säljchefen, som finns i Basel.

Du erbjuds ett introduktionsprogram som innehåller allt det du behöver i din nya roll samt att du kommer ha en hel del samarbete och sambesök med en mycket erfaren kollega. Du får också kompletterande kontinuerlig utbildning.

Denna tjänst är en rekrytering, vilket innebär att du blir anställd direkt av vår kund.

Vem är du?
För att trivas med jobbet och bli framgångsrik måste du tycka om och klara av att arbeta självständigt och målinriktat, vara en entreprenör. Din förmåga att skapa kontakt med nya människor och bygga långvariga relationer är en given förutsättning för din framgång. Du är en kommunikativ och lyhörd person som trivs i en dynamisk, växande organisation med högt tempo.

Det formella kravet är att du har kandidatexamen eller motsvarande. Till det har du hunnit skaffa dig minst 3-5 års erfarenhet av försäljning, meriterande är branscherna Pharma, Medical Devices eller Healthcare. Tidigare erfarenhet av försäljning till tandläkare, tandvård, laboratorier eller läkare är meriterande. Däremot är erfarenhet och kunskaper i rådgivande försäljning (B2B miljö) ett krav. Du är duktig inom kommunikation och presentationsteknik. Du har tidigare visat på resultat och kan skapa tillväxt i såväl omsättning som kundbas. För att klara av det dagliga arbetet krävs att du behärskar både svenska och engelska och innehar körkort (tjänstebil ingår).

Intresserad?
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta regionchef Anna Rydbacken på 031-761 22 25. Ansök snarast då intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Att ansöka tar endast ett par minuter och du behöver enbart uppge kontaktuppgifter samt bifoga ditt färdiga CV. Följ anvisad länk.

Om TNG
TNG är bemannings- och rekryteringsföretaget som samarbetar med många ledande bolag och erbjuder tjänster inom olika branschområden och yrkeskategorier. Störst är vi inom områdena data/IT, kundtjänst/administration och ekonomi/HR/lön. TNG är Sveriges femte snabbast växande företag enligt undersökningen Snabbväxarna 2011. Vi finns representerade med kontor i Stockholm, Göteborg, Linköping och Malmö.

Publiceringsdatum
2012-06-05

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-06-25
Ange följande referens när du ansöker: 6194
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna Rydbacken, 031-761 22 25, anna.rydbacken@tng.se

Företag
TNG Group AB

Adress
TNG Group AB
Västra Järnvägsgatan 15 (Kungsbrohuset)
10132 Stockholm

Jobbnummer
1264000

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från TNG Group AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos TNG Group AB: