Inventory Management Analyst till globalt bolag!

Adecco Sweden AB / Logistikjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla logistikjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Har du en god förståelse för lagerhållning och logistikprocesser? Är du van vid att arbeta med analyser? Är du också en kommunikativ person som vill jobba med problemlösning? Se hit!

Publiceringsdatum
2017-02-06

Om tjänsten
Du kommer att arbeta på en avdelning som ansvarar för att planera koncernens globala försörjningskedja inom eftermarkand, från de centrala och regionala lagren till återförsäljare. Detta med syftet att säkerställa rätt kundservice balanserat mot lager- och kostnadsnivåer.

Du kommer att arbeta med lagerhantering mot återförsäljare vilket innebär att du ansvarar för att övervaka återförsäljares prestanda, analysera och justera parametrar och ta fram förslag på korrigerande åtgärder för att nå de uppsatta KPI målen.

Ditt huvudsakliga ansvarsområde innefattar att:
• Driva aktiviteter för att säkerställa måluppfyllnad
• Utföra analyser av parametrar inom lagerhantering
• Identifiera orsakerna till avvikelser genom rotorsaksanalyser och problemlösningsmetodik
• Löpande identifiera och driva förbättringsaktiviteter
• Vidta åtgärder om det förekommer avvikelser för återförsäljarna
• Utföra utbildning för utvalda återförsäljare och logistikstöd vid behov
• Stötta återförsäljare med rätt verktyg/information för att förbättra deras nyckeltal

Vidare ansvarar du för att sträva efter att löpande arbeta med förbättringar av logistikprocesser och - tjänster genom lyfta farm återförsäljarnas behov och feedback internt. Du ansvarar även för att stötta övriga funktioner som kan vara i behov av din kompetens. Du leder även genomförandet av att implementera arbetssätten hos nya återförsäljare.

Om dig
Du har en eftergymnasial utbildning med inriktning mot logistik eller matematik/statistik, alternativt likvärdiga praktiska erfarenheter. Du har mycket god praktisk och teoretisk kunskap om logistik och lagerhållning, samt en god förståelse för återförsäljares interna processer. Har du även erfarenhet av löpande förbättringsarbete, Lean, Six Sigma och/eller problemlösningsmetodologi så är detta högt meriterande. Då du kommer att arbeta i en internationell miljö så behärskar du det engelska språket obehindrat i tal såväl som skrift och du har en god kommunikativ förmåga och van vid att presentera material.

Som person har du en stark analytisk förmåga och du har ett holistiskt synsätt med förmågan att lokalisera och lösa problemställningar. Du är en person som tar egna initiativ och har drivet att samtidigt prioritera mellan flertalet uppgifter. Vidare är du en person som trivs med att arbeta teambaserat i tvärfunktionella grupper som har ett högt fokus på customer service och kvalitet. Du har även en god pedagogisk förmåga och kan coacha andra.

Viktigt för tjänsten:
• Erfarenhet av analysarbete
• God förståelse för lagerhållning och logistikprocesser
• God kommunikativ förmåga i det engelska språket

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om anställningen
Tjänsten som Inventory Management Analyst är ett konsultuppdrag med tillsättning omgående. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. Uppdraget kommer pågå fram till sista augusti. För rätt person kan det finnas möjlighet till förlängning.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Caroline Carlsson på 031-725 45 39.



Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-02-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Caroline Carlsson 031-725 45 39

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG

Kontorsadress
Östra Hamngatan 26-28

Jobbnummer
3302753

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: