Introduktionsstödjare till Etableringsenheten

Mölndals stad, Social- och arbetsmarknadsförvaltningen / Administratörsjobb / Mölndal
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Mölndal, Göteborg, Partille, Härryda, Kungsbacka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Mölndals stad, Social- och arbetsmarknadsförvaltningen i Mölndal

Söker du ett arbete där du själv får växa samtidigt som du bidrar till att skapa välfärd? Där du har möjlighet att påverka och göra skillnad för såväl medborgare som företagare och föreningar? Vi erbjuder dig en stimulerande arbetsplats där du kan utvecklas och där vi tillsammans bidrar till att uppfylla stadens vision.

Mölndal Vision 2022, kan sammanfattas med orden "Mölndal är den hållbara staden där alla får chansen. Med mod och kreativitet förstärker vi Västsverige." Mölndals stad har drygt 4 600 medarbetare inom en mängd olika yrken som alla arbetar för att skapa välfärd för Mölndals 64 465 invånare och alla de människor som arbetar och verkar i staden. Vill du vara med?

Social- och arbetsmarknadsförvaltningen handlägger delar av socialtjänstens verksamheter och är organiserad i verksamhetsområden bestående av vuxen, integration samt barn och familj. Till verksamheternas stöd finns stabsfunktionerna ekonomi och kansli.


Publiceringsdatum
2017-03-02

Arbetsuppgifter
Vi söker en engagerad introduktionsstödjare som vill arbeta med boendeinsatser och integration för personer på våra tillfälliga boenden. På enheten arbetar vi med olika serviceinsatser för nyanlända. Du ger bl.a. information till nyanlända, hänvisa dem till rätt instans, hjälper till med bo-sök, utför praktiska arbetsuppgifter i samband med in -och utflytt på boendena, informera och ge stöd i frågor som rör boende.

Vi ser att gärna att du har ett särskilt intresse för etableringsfrågor och har kunskap om hur samhället och socialtjänsten fungerar. Detta för att du på ett bra sätt skall kunna lotsa våra nyanlända in i samhället. Meriterande är tidigare erfarenhet av att arbeta som introduktionsstödjare samt att du utöver svenska kan prata arabiska eller tigrinja.


Kvalifikationer
Du är flexibel, ansvarstagande och lösningsfokuserad. Du är professionell och trygg i din yrkesroll och har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift samt har ett bra bemötande och är serviceinriktad.

Det är viktigt att du har en god förmåga att samarbeta med kollegor samt andra interna och externa samarbetspartners. Du tänker på socialtjänsten utifrån ett helhetsperspektiv och stimuleras av att vara med och utveckla och förbättra verksamheten. Körkort erfordras för tjänsten. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Allmän visstidsanställning (AVA) ett år med möjlighet till förlängning.

Intervjuer kan komma att påbörjas innan ansökningstidens utgång.

Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Behöver du hjälp med att söka tjänsten? Kontakta kundservice på 0771-10 10 29.

Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Inför rekryteringsarbetet ha vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Enligt överenskommelse., upphör: 2018-02-28 .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-03-17
Ange följande referens när du ansöker: A659150
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Carina Eklund 031-325 11 48

Företag
Mölndals stad, Social- och arbetsmarknadsförvaltningen

Adress
Mölndals stad, Social- och arbetsmarknadsförvaltningen
Södra Ågatan 4 A-B
43182 Mölndal

Kontorsadress
Södra Ågatan 4 A-B 43182 Mölndal

Jobbnummer
3351921

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Mölndals stad, Social- och arbetsmarknadsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Mölndals stad, Social- och arbetsmarknadsförvaltningen: