Intresseanmälan - arbeta som biträdande utredningssekreterare i kommitté
Regeringskansliet / Administratörsjobb / Stockholm
2025-03-11
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Regeringskansliet i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Ekerö,
Uppsala eller i
hela Sverige Klimat- och näringslivsdepartementet - Kommittén en nationell samordnare för utbyggnad av kärnkraft
Regeringen har tillsatt en kärnkraftsamordnare som bland annat har i uppdrag att stödja Regeringskansliet med att följa upp och analysera hur arbetet med utbyggnaden av kärnkraft fortskrider samt identifiera behov av kompletterande åtgärder i syfte att driva arbetet framåt. Samordnaren ska även vara en kontaktpunkt för intressenter och aktörer inom kärnkraftsområdet och samverka med dessa i syfte att öka takten i etableringen av ny kärnkraft.
Vill du läsa mer om kommitténs arbete kan du göra det på:
En nationell samordnare för utbyggnad av kärnkraft - Regeringen.se
Arbetsuppgifter
Rollen som biträdande utredningssekreterare innebär att ge ett administrativt stöd till den nationella kärnkraftssamordningen. Du ansvarar för ärendehantering inklusive arkivering. Du bistår med att hantera resebokningar och reseräkningar. Rollen innebär också att publicera material på kärnkraftssamordningens webbplats. Du hjälper till med att planera och genomföra möten och konferenser. Övrigt administrativt stöd kan också ingå i arbetsuppgifterna.
Publiceringsdatum2025-03-11KvalifikationerVi söker dig som har en avslutad gymnasieutbildning och gärna någon eftergymnasial utbildning med relevant inriktning för tjänsten. Du har minst tre års erfarenhet av att i närtid ha arbetat med liknande administrativa arbetsuppgifter på annan statlig myndighet och/eller politisk styrd organisation.
Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av arbete i Regeringskansliet eller i en utredning. Du uttrycker dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska. Du är van att arbeta med digitala verktyg och du har kunskaper om arkivering och ärendehantering inom offentlig förvaltning. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av att arrangera eller samordna möten och konferenser. Det är meriterande om du har erfarenhet av webbpubliceringsverktyg. Som person är du självgående och serviceinriktad med ett gott omdöme. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper, i kombination med erfarenheterna som krävs för tjänsten.
Övrig informationSom biträdande utredningssekreterare får du en tidsbegränsad anställning inom ramen för Löne- och förmånsavtal för sakkunniga (specialister) inom Regeringskansliet.
Tjänsteort: Stockholm
Tidsbegränsad anställning till och med 31 december 2026, med tillträde snarast. Anställningen omfattar 40 % av en heltid som på sikt ev kan öka upp till heltid. En säkerhetsprövning kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas.
Är du intresserad?
Vill du veta mer, kontakta ämnesråd Fredrik Norlund på telefon 08-405 30 54. Du är också välkommen att kontakta HR-handläggaren Malin Edström på telefon 08-405 12 75. Fackliga kontaktpersoner är Sara Kymenvaara för Saco och Karina Åbom-Engberg för ST och nås via Regeringskansliets växel 08-405 10 00.
Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 27 mars 2025.
Regeringen kan tillsätta kommittéer/statliga utredningar för att utreda en särskild fråga eller frågeområde. Kommittéernas uppdrag ges i form av ett kommittédirektiv och handlar ofta om att ta fram fakta, analysera dem och lägga fram förslag. Kommittéförordningen sätter ramarna för kommitténs arbete. En kommitté är en egen myndighet som är fristående från regeringen.
Ersättning Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-03-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett deltidsjobb.
Arbetsgivare Regeringskansliet (org.nr 202100-3831)
Jobbnummer 9215235