Intranätredaktör

Riksdagsförvaltningen Informationsenheten / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Riksdagsförvaltningen Informationsenheten i Stockholm

Att arbeta i Riksdagsförvaltningen innebär att verka i demokratins och ytterst i folkets tjänst. Vår uppgift är att skapa goda förutsättningar för att riksdagen ska uppfylla sina konstitutionella och demokratiska uppgifter samt sina internationella åtaganden. Enligt vår värdegrund ska arbetet bland annat kännetecknas av opartiskhet, saklighet och integritet. Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare med öppet arbetsklimat som präglas av respekt för allas lika värde.

Informationsenhet svarar för partipolitiskt neutral information om riksdagens arbete och beslut till allmänheten, medierna, myndigheter och utbildningsväsendet samt intern information till riksdagens ledamöter och anställda. Enheten har också i uppdrag att möta allmänhetens behov av opartisk EU-information

Publiceringsdatum
2013-11-29

Arbetsuppgifter
Du kommer att ingå i intranätredaktionen och ha som uppgift att förse ledamöter och anställda med ett effektivt, uppgiftsbaserat intranät. Vidare ingår att samordna och självständigt kvalitetsgranska innehåll, informationsstruktur och interaktionsdesign.

Vi använder Episerver och i arbetet ingår att skapa och underhålla webbsidor, samt skriva, bedöma och redigera texter. Du ska arbeta med förvaltning och utveckling av intranätets användbarhet och tillgänglighet samt ge support och hålla i utbildningar i publiceringssystemet.

Du kommer att stödja andra enheter, framför allt med att analysera kommunikationsbehov och hitta lösningar i publiceringssystemet och på intranätet.

Kvalifikationer
Du har akademisk utbildning inom området information och kommunikation eller annan relevant utbildning. Du har minst fem års erfarenhet av arbete som webbredaktör eller intranätredaktör och har stor kunskap om webben som kommunikationskanal. Du är en mycket skicklig administratör av webbpubliceringssystem, har praktisk erfarenhet inom användbarhet och tillgänglighet och gärna vana vid analys och uppföljning av webbstatistik.

Du är en driven skribent med intresse för samhällsfrågor och politik samt har lätt för att värdera och målgruppsanpassa. Du kan bildhantering och har goda kunskaper i engelska.

Det är meriterande om du har ingått i en redaktion och har erfarenhet av att arbeta med ett uppgiftsbaserat intranät. Även erfarenhet av offentlig förvaltning, beställar- och upphandlingskompetens, kunskaper i Episerver samt kommunikationsplanering är meriterande.

Som person är du driven och självständig. Du har lätt för att samarbeta och kan enkelt växla mellan självständigt arbete och arbete i grupp. Du har ett mycket gott omdöme, är noggrann och trivs då det är högt tempo.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-12-19
Inför rekryteringsarbetet har Riksdagsförvaltningen tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Ange följande referens när du ansöker: 686-2013/14
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Hanna Fägerlind, Sektionschef 08-786 55 88
Karin Hedman, informationschef 08 786 62 61

Facklig kontakt
Livia Spada, Saco 08-786 40 00
Ann-Charlotte Eklund, ST 08-786 40 00
Lars Vestberg, Seko 08-786 40 00

Företag
Riksdagsförvaltningen Informationsenheten

Adress
Riksdagsförvaltningen Informationsenheten
10012 Stockholm

Jobbnummer
1715526

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Riksdagsförvaltningen Informationsenheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Riksdagsförvaltningen Informationsenheten: