Interoute söker receptionist (vikariat)

Komet / Receptionistjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Komet i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Interoute
Interoute är en av världens snabbast växande operatörer och leverantörer av kommunikationstjänster. Företaget äger och driver Europas mest avancerade röst- och datanät som består av 54 000 kilometer optiska fiber. Nätverket hanterar alla typer av kommunikation åt över 20 000 kunder, däribland många stora företag och myndigheter, men även alla större operatörer i Europa, Nordamerika och Asien. Interoutes tjänster sträcker sig från att erbjuda operatörer kapacitet för överföring av trafik mellan länder, till avancerade nya tjänster för distribution av filmer, musik och webb-TV. Interoute har också stadsnät i alla större städer i Europa och över 1 miljard euro i e-handelstransaktioner passerar genom nätet varje dag, vilket gör Interoute till en hörnsten i Europas leverantörskedja. För mer information, besök www.interoute.com

Publiceringsdatum
2008-11-25

Om tjänsten
Den ordinarie receptionisten ska gå hem på föräldraledighet och man behöver då rekrytera in en person för ett tidsbegränsat vikariat med start i början av januari 2009.'
Som receptionist på Interoute kommer du bl a att arbeta med att
• Svara på inkommande telefonsamtal, hantera besöksmottagning och bud
• Ansvara för telefonin; beställa nya abonnemang och sköta hänvisningar
• Hantera beställning av nycklar och passerkort till anställda och kunder
• Ansvara för konferensrummen
• Ansvara för beställning av kontorsmateriel och förbrukningsartiklar
• Ansvara för kontakt med städbolag och hyresvärd
• Administration som ex frånvarohantering, inscanning av dokument och viss fakturahantering
Vem är du?
Vi söker dig som har ett par års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och som trivs med en allsidig roll. Det är viktigt att du är stresstålig, kan hantera flera olika arbetsuppgifter samtidigt och har förmåga att planera ditt arbete på ett effektivt sätt.
Som person är du glad, tillmötesgående och mycket serviceminded. Du är hjälpsam och prestigelös och har lätt för att samarbeta med andra, samtidigt som du har skinn på näsan. Vidare är du är strukturerad och ordningssam och har en utpräglad administrativ skärpa.
Du behärskar Officepaketet väl, främst word, outlook och excel. Då arbetet innebär en del internationella kontakter är det viktigt att du behärskar engelska väl i tal och skrift.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Maria Wahlgren, Komet 020-25 26 00. Eftersom urvalet sker löpande är du välkommen att skicka din ansökan och CV så snart som möjligt. Du söker tjänsten via www.komet.se/rekrytering

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid

Ersättning
Fast lön
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2008-12-14

Företag
KOMET

Adress
KOMET
BOX 55664
10215 Stockholm

Kontorsadress
Östermalmsgatan 87 B
Stockholm

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 020-252600
E-postadress: rekrytering@komet.se

Jobbnummer
358842

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Komet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Komet: