Internrevisor, Solna
PostNord Group / Redovisningsekonomjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos PostNord Group i Solna,
Stockholm,
Sigtuna,
Örebro eller i
hela Sverige Internrevisor med erfarenhet inom IT till Postnord | Experis
Är du redo för nya utmaningar i en organisation i förändring? Vill du vara med och vidareutveckla vår internrevisionsavdelning? Då är denna roll något för dig!
Bli en del av vårt team
Group Internal Audit är inne i en spännande fas och söker en affärsdriven och självständig internrevisor som vill vara med och driva verksamheten framåt.
Teamet består av fem personer som ansvarar för att leverera värde till PostNord genom att granska, utvärdera och assistera i utvecklingen av organisationens system för intern styrning och kontroll.Som internrevisor inom PostNord kommer du att arbeta med gruppens mest väsentliga områden i syfte att hjälpa organisationen att hantera befintliga operationella riskerna. I rollen kommer du självständigt eller i team ansvara för att planera, leda och genomföra revisioner inom företagets olika verksamheter. Du kommer att ha ett särskilt ansvar för att leda IT-revisioner och därmed vid behov även upphandla specialist-kompetens inom området. En viktig del i rollen är även att förstå och bidra till PostNords utveckling samt vara ett aktivt och proaktivt stöd för verksamheten.Tjänsten är placerad på PostNords huvudkontor i Solna och du rapporterar till Chef Group Internal Audit.
Du har vad som krävs
Vi söker dig som har högskoleexamen inom ekonomi, juridik eller teknik samt har flera års erfarenhet av affärsanalys från ex. revision, internrevision eller motsvarande. Har du erfarenhet av IT-revision och CISA-certifiering och/eller CIA-certifiering ser vi det som starkt meriterande. För att lyckas i denna roll ser vi att du har ett professionellt, positivt och proaktivt förhållningssätt till ditt arbete. Du är nyfiken och metodisk samt drivs av att leverera i tid med hög kvalitet. Du är självständig och tar gärna egna initiativ för att driva arbetat framåt. Du kommer att ingå i team och arbeta i projektform vilket gör att god kommunikationsförmåga i såväl muntlig som skriftlig form är avgörande. Vidare har du erfarenhet av att kommunicera på något av de nordiska språken och på engelska
Vi levererar
Du kommer till ett ambitiöst team med goda utvecklingsmöjligheter i ett stort företag med varierad verksamhet. Vi erbjuder konkurrensmässiga löne- och anställningsvillkor och sitter i ljusa lokaler med träningsmöjligheter i anslutning till arbetet. Människor med olika bakgrund arbetar hos oss. Du kommer därför vara en del av en arbetsplats med stor mångfald, vilket bidrar till bättre resultat för verksamheten.
Ansök
I denna rekrytering samarbetar PostNord med Experis. Vill du veta mer om jobbet är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Sophie Karlsson på
sophie.karlsson@se.experis.com eller på 08-452 33 37.
För Fackliga kontaktpersoner se
www.postnord.com/fackligaVi ser fram emot att höra från dig.
ANSÖK
Vi levererar. PostNord är den ledande leverantören av kommunikations- och logistiklösningar till, från och inom Norden. Vi säkerställer också postservicen till privatpersoner och företag i Sverige och Danmark. Genom vår expertis och ett starkt distributionsnät utvecklar vi förutsättningarna för morgondagens kommunikation, e-handel, distribution och logistik i Norden. 2017 hade koncernen 31 000 anställda och en omsättning på 37 miljarder SEK. Moderbolaget är ett svenskt publikt bolag med koncernkontor i Solna.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning
Publiceringsdatum2018-12-20ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-01-24
Ange följande referens när du ansöker: 2018/776
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagPostNord Group
AdressPostNord Group
Terminalvägen 24
17173 Solna
KontorsadressTerminalvägen 24
Jobbnummer 4521514
Observera att sista ansökningsdag har passerat.