Internrevisor med verksamhetsinriktning

Nacka kommun, juridik- och kanslienheten / Redovisningsekonomjobb / Nacka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Nacka, Kristinehamn, Karlskoga, Storfors, Lekeberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Nacka kommun, juridik- och kanslienheten i Nacka

Juridik- och kanslienheten bidrar till rättssäkra och obyråkratiska processer genom att ge juridiskt stöd till förtroendevalda och medarbetare. I detta ingår ett effektivt beslutsstöd till nämnderna, kommunstyrelsen och kommunfullmäktige och en internrevision som stödjer kommunens interna kontroll. Enhetens ansvar omfattar även att säkerställa att kommunens funktioner fungerar så bra som möjligt i krissituationer och att stödja organisationen med risk- och sårbarhetsanalyser. Utifrån ledorden demokrati, effektivitet och rättssäkerhet får du en möjlighet att utvecklas och bidra med din kompetens i en av Sveriges mest expansiva kommuner. På enheten får du möjlighet att växa som medarbetare på en enhet med bred expertkompetens. Vi erbjuder ett mycket omväxlande och givande arbete med stora möjligheter till en intressant personlig utveckling för rätt person. Vi bidrar till att göra Nacka till Sveriges bästa kommun genom att ha ett ständigt fokus på medborgarnas intresse. Det märks inte minst utifrån enhetens fokus rättssäkra beslut och Nacka kommun som en trygg och säker kommun.



I Nacka är verksamheten starkt präglad av den grundläggande värderingen om förtroende och styrprincipen om att ansvar tas så nära som möjligt av dem som berörs av den kommunala verksamheten.

De är absoluta förutsättningar för en effektiv verksamhet med fortsatt hög kvalitet inom alla delar. Genom internrevisionen säkerställer kommunstyrelsen att nämndernas interna kontroller understödjer effektivitet i verksamheten och att brister förebyggs.

I uppdraget som internrevisor utgår du från ett övergripande perspektiv på den kommunala verksamheten och granskar hur nämnderna tar ansvar för sin verksamhet i förhållande till den gemensamma nyttan. Du har stort fokus på effektivitetsgranskning i förhållande till ekonomi och kvalitet, för att bidra till förbättring. Verksamhetsrevision är därmed basen för uppdraget men det ingår också att löpande arbeta med granskningar av de grundläggande kontrollerna i form av attestrutiner, inköpssystem med befogenheter att göra inköp och att delegationsordningarna följs. Du rapporterar direkt till stadsjuristen som har det övergripande, strategiska ansvaret för det juridiska området och ingår i kommunens tjänstemannaledning.

Vi söker dig som har en högskoleexamen med ekonomisk eller annan relevant inriktning samt mångårig erfarenhet att revidera verksamhet och ekonomi i syfte att identifiera brister i effektivitet och kvalitet. Eftersom den kommunala verksamheten spänner över många områden är det en styrka om du har arbetat med revision i stora organisationer och har erfarenhet av revidera på bredden.

Som person behöver du ha ett analytisk och systematisk arbetssätt och för att lyckas i rollen behöver du kunna relatera helheten och delarna till varandra. Du har också en mycket god förmåga att se strukturer samt kan skilja på stort och smått. Du har även en förmåga att utarbeta metoder i syfte att kunna värdera relevans i informationsflöden.

I övrigt är du en handlingskraftig person som gillar att arbeta självständigt men samtidigt uppskattar goda samarbeten för att nå gemensamma mål. Din sociala förmåga är stor och du är en problemlösare, att leta fel är trist i din värld. Du har ett intresse för omvärlden och kan agera snabbt på egen hand när det krävs samt har vana att ta initiativ till att söka nya kunskaper och information.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sista ansökningsdagen
Ansök senast den 1 september 2017. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Om du har frågor är välkommen att stadsjuristen Helena Meier, 08-718 92 10 eller HR-specialisten Hanna Nörgaard 08-718 91 94.

Inför rekryteringsarbetet har vi på Nacka kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.

Nacka växer och bygger stad. Vi är en öppen, enkel och smart kommun som präglas av valfrihet, effektivt resursutnyttjande och dialog med medborgarna. Mångfald och öppenhet är viktiga ledstjärnor i kommunen där stadens puls möter hav och skog och där människor kan förverkliga sina drömmar. Vi ska vara bäst på att vara kommun och behöver de bästa medarbetarna för att tillsammans uppnå den ambitionen.

Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: Enligt överenskommelse. tillsvidareanställning

Publiceringsdatum
2017-08-11

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-09-01
Ange följande referens när du ansöker: 2017/308
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Nacka kommun, juridik- och kanslienheten

Adress
Nacka kommun, juridik- och kanslienheten
Granitvägen 13-17
13140 Nacka

Kontorsadress
Granitvägen 13-17

Jobbnummer
3638474

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Nacka kommun, juridik- och kanslienheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Nacka kommun, juridik- och kanslienheten: