Internkonsult It, Sdmm

NCC / Datajobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos NCC i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Lidingö, Järfälla eller i hela Sverige

NCCs vision är att vara det ledande företaget i utvecklingen av framtidens miljöer för arbete, boende och kommunikation. Vi jobbar med att ständigt förnya byggbranschen och skapa bästa tänkbara arbetsmiljö för våra anställda. NCC Roads arbetar med allt från produktion av kross- och asfaltsprodukter till utförandet av beläggningsarbeten och vägservice.

Rollen hos oss

Som Service Delivery Manager Mobility (SDMM) är du ansvarig för tjänster och tjänsteleveranser för alla lösningar inom området Mobila Lösningar för NCC Roads i Norden. Detta inkluderar allt från definition av behov och krav till medverkan och styrning av lösningar, förhandling med leverantörer till drift och uppföljning av kvalitet på levererade tjänster. Du har även ansvaret för definition och införande av en fungerande systematisk livscykelhantering för mobiltelefoner och surfplattor.

Rollen som SDMM är en del av en nordisk central IT organisation som levererar IT-tjänster till alla NCC Roads affärsenheter i Sverige, Norge, Danmark och Finland.

Dina erfarenheter

Du bör ha relevant högskole- eller universitetsutbildning, gärna civilingenjör, med fokus på IT och/eller verksamhetsekonomi. Du bör även ha erfarenhet av
•  Affärsutveckling
• Intresse och kunskap om verksamhetsinriktade mobila lösningar
• Verksamhetsrelaterade IT-system
• Projektledning och systemförvaltning
• Styrning och förvaltning av verksamhetssystem
• Kunskap om eller certifiering inom ITIL (Information Technology Infrastructure Library) metodiken är meriterande
• Bra engelska kunskaper i skrift och tal

Vi ser vidare att du har
• Minst 5 års erfarenhet från system- eller tjänsteägande roll på IT-avdelning
• 2-3 års erfarenhet från projektledning av verksamhetsrelaterade IT-projekt
• Kunskap i ekonomisk analys samt presentation av ekonomisk data
• Erfarenhet från kravfångst samt analys med syfte att definiera nya IT-lösningar
• Fördel: erfarenhet från affärsutvecklingsprojekt med IT fokus

Dina egenskaper

Som person bör du vara ansvarstagande, kundorienterad, bra på att kommunicera, strukturerad, resultatorienterad, en bra lagspelare samt driven. Du har god kommunikationsförmåga både på svenska och engelska. Förstår du/kan läsa danska, norska och/eller finska är det meriterande.

Ytterligare information

Tjänsten är en tillsvidareanställning med placeringsort Solna. Då vårt arbetsområde innefattar Sverige, Norge, Danmark och Finland omfattar tjänsten en del resor till dessa länder.

Vi erbjuder

Här på NCC erbjuds du en plats i en organisation med goda värderingar, hög miljömedvetenhet och en stark vilja att lyckas. Detta är bidragande orsaker till att vi har många nöjda och stolta medarbetare.

Vi är stolta över att kunna erbjuda våra medarbetare stora utvecklingsmöjligheter i en spännande arbetsmiljö. Vi har en bra variation på arbetsplatser där du kommer att möta olika typer av utmaningar och snabbt få möjlighet till ansvar.

Hos oss är det du som påverkar din utveckling.

I den här rekryteringen samarbetar vid med Inhouse AB. Vår kontakt där är Andreas Bladh. Tycker du att tjänsten låter spännande, skicka in din ansökan och CV till andreas.bladh@inhouse.se . Intervjuer sker löpande så sök omgående. Har du frågor rörande tjänsten, kontakta Andreas Bladh på samma emailadress

Välkommen med din ansökan!

Publiceringsdatum
2012-04-18

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Andreas Bladh, Rekr.konsult, Inhouse, +46 (0)8-52 22 33 06

Företag
NCC

Adress
NCC
17080 Solna

Jobbnummer
1218659

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från NCC

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos NCC: