Internkommunikatör
Krokoms Kommun / Marknadsföringsjobb / Krokom
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla marknadsföringsjobb i Krokom,
Östersund,
Åre,
Strömsund,
Ragunda eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Krokoms Kommun i Krokom Är du en kreativ allkonstnär som brinner för kommunikation som gör skillnad? Kanske är intern kommunikation något som ditt hjärta klappar lite extra för? Är forskningsrapporter kring kommunikativt ledarskap och kommunikativa organisationer din favoritlektyr? Då är det här ett jobb för dig.
Krokoms kommun står inför ett omfattande förbättringsarbete av den digitala vardagen, ett arbete som även inkluderar en satsning på den interna kommunikationen. Som internkommunikatör kommer du ha en nyckelroll i att driva det här arbetet framåt.
En dag som internkommunikatör
Du kommer ingå i en centralt placerad kommunikationsavdelning som består av fem personer varav en kommunikationschef. Som internkommunikatör kommer du att arbeta med att utveckla det interna kommunikationssystemet och förmågan att använda kommunikation som ett verktyg hos chefer och medarbetare. Ett annat viktigt arbetsområde är att undersöka hur befintliga kanaler kan utvecklas, särskilt möten som en kanal för dialog och återkoppling. Du kommer även se över hur kommunikationen kan struktureras på ett bättre sätt och hur ansvaret på olika nivåer kan göras tydligare.
Samtidigt som du älskar strategier och utveckling i alla dess former måste du även trivas med att dyka ner i det löpande, vardagliga arbetet. Vi söker en strateg som gärna hugger i, med andra ord.
Din kompetens
Vi söker dig som har en examen inom kommunikation alternativt journalistik eller likvärdig erfarenhet förvärvad på annat sätt. För att bli framgångsrik i uppdraget tror vi att du har mångårig erfarenhet av internkommunikation från relativt komplexa organisationer, gärna politiskt styrda.
Vi ser gärna att du har arbetat med förändringsarbete och har erfarenhet av projektledning. Du är van att sätta mål, följa upp och genomföra förbättringar. Du är en skicklig skribent som samordnar så att ditt material hänger samman med övergripande budskap och är i linje med verksamhetens mål. Du är en fena på kommunikationsplanering och vill gärna sprida kunskapen om att göra en enkel kommunikationsplan till andra i organisationen. Du trivs med att hålla utbildningar för chefer och medarbetare inom kommunikationsområdet.
Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper. Du är strukturerad, analytisk, lyhörd och förtroendeingivande. Du arbetar gärna tillsammans med andra och kommunicerar med dem på ett respektfullt sätt. Du är lösningsfokuserad samt har ett konsultativt förhållningssätt. Vi ser att du som person är nyfiken, tar egna initiativ och kommer med nya idéer i samarbete med omgivningen. Du agerar alltid utifrån organisationens bästa, och trivs med att arbeta självständigt inom ditt ansvarsområde - men du är självklart även skicklig på att samverka över gränserna.
Övrigt
Tillsvidareanställning på heltid. Sista ansökningsdag är den 30 oktober 2022. Intervjuer kommer att hållas löpande under ansökningstiden så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare.
Publiceringsdatum2022-09-28Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-10-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökanAdressKrokoms kommun
Offerdalsvägen 8
83580 Krokom
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Krokoms kommun (org.nr 212000-2478),
https://krokom.se/ Offerdalsvägen 8 (
visa karta)
835 80 KROKOM
Arbetsplats Krokoms Kommun
Kontakt Kommunikationschef
Åsa Sjödin
asa.sjodin@krokom.se 0640 161 47 Jobbnummer 7025281
Observera att sista ansökningsdag har passerat.