Interncontroller

Handelsanställdas Arbetslöshetskassa / Administratörsjobb / Eskilstuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Eskilstuna, Kungsör, Västerås, Strängnäs, Hallstahammar eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Handelsanställdas Arbetslöshetskassa i Eskilstuna, Stockholm, Göteborg, Malmö, Luleå eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2016-07-12

Beskrivning av verksamheten
Handelsanställdas arbetslöshetskassas huvudsakliga verksamhet är att administrera arbetslöshetsförsäkringen enligt gällande lagstiftning med tillhörande krav för våra drygt 168 000 medlemmar. Vårt arbete ska ske både effektivt och med högsta kvalitet.

Vi söker en interncontroller i Eskilstuna

Dina arbetsuppgifter
Som interncontroller ansvarar du bland annat för:
• Att ta fram underlag för uppföljning i verksamheten, sammanställa densamma och rapportera resultat avseende måluppfyllelse eller beslutade åtgärder och handlingsplaner
• Vår dokumentation och implementering av intern styrning och kontroll, informationssäkerhet och arkivhantering
• Administration kring arbetsutskott, styrelsen och stämma
Tillsammans med ansvariga inom olika områden ansvarar du för att:
• Genomföra riskanalyser
• Skapa och revidera processer
• Skapa och revidera styrande dokument

Utbildning och erfarenhet
Du som söker bör ha erfarenhet av att göra båda kvalitativa och kvantitativa uppföljningar som sammanställs i form av statistik och rapporter samt att du har erfarenhet av arbete som sker utifrån lagstiftning och andra krav. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete med dokumentation av styrande dokument, processer och annan administration.
Arbetet kräver att du har lätt att ta till dig och lära dig använda program och själv läsa och förstå lagar, förordningar, föreskrifter, mm. Du är en noggrann, initiativrik, granskande och analytisk person som utifrån detaljer ser helheten. Du är strategisk och metodiskt i ditt arbete och klarar att utifrån givna ramar själv planera och fullfölja ditt arbete. Du som söker har fullföljt gymnasial utbildning.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
Tjänsten är på heltid med oreglerad arbetstid och vi tillämpar normalt sex månaders provanställning för tillsvidaretjänster

Tillträde
Enligt överenskommelse.

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-08-08
Din ansökan, märkt med "Interncontroller", inklusive personligt brev och CV mailar du till akassan.personal@handels.se senast den 8 augusti 2016.
Ansökan kan skickas till e-postadress: akassan.personal@handels.se

Kontakt
Pernilla Nilsson, verksamhetschef, 070-310 75 46 tom 24 juli
Kim Sandberg, kassaföreståndare, 010-450 84 20 mellan 25 juli-7 augusti

Facklig kontakt
Lena Aronson, 010-450 84 51 fram till den 15 juli
Emma König, 010- 450 84 26 efter 15 juli

Företag
Handelsanställdas Arbetslöshetskassa

Adress
Handelsanställdas Arbetslöshetskassa
Smedjegatan 32
63220 ESKILSTUNA

Kontorsadress
Smedjegatan 32

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 070-3105631
E-postadress: karin.johansson@handels.se

Jobbnummer
2952053

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Handelsanställdas Arbetslöshetskassa

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Handelsanställdas Arbetslöshetskassa: