Internationellt fordonsbolag söker en executive assistant!

Adecco Sweden AB / Receptionistjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Är du redo för att införskaffa nyårslöftet redan nu och ta chansen för att utvecklas? Har du erfarenhet av att arbeta i en supporterande roll mot chefer och/eller ledningsgrupper sedan tidigare? Trivs du i en roll där du får varierande arbetsdagar med krav på snabba lösningar och kreativa idéer? Vi söker efter en chefsassistent med hög integritet, ett stort nätverk, god förmåga att prioritera och kommunicera med en vana att arbeta i en ständigt föränderlig miljö!

Publiceringsdatum
2016-12-22

Om tjänsten
Tjänsten som executive assistant är på ett välkänt, globalt bolag inom fordonsindustrin. Arbetet kommer att ske I en global kontext och du kommer att arbeta I en stöttande funktion gentemot två verksamhetschefer, varav en är chef på kvalitétsavdelningen. Som chefsassistent kommer du utföra alla administrativa arbetsuppgifter kopplade till chefernas dagliga verksamhet. I rollen ingår även att planera samt organisera möten, kickoffer och konferenser. Resebokningar, utlägg och kalenderhantering innefattas även i dina dagliga arbetsuppgifter. Rollen innebär en varierad och spännande vardag där du kommer att ha flera olika ansvarsområden. I arbetet som chefsassistent går en del av arbetsdagen ut på att kommunicera över gränser och du kommer att kommunicera med personer från olika delar av organisationen och från hela världen och representerar din avdelning både internt och externt.

Dina främsta arbetsuppgifter kommer bestå av:

• Planera och organisera möten
• Administrativa arbetsuppgifter så som kalenderhantering och beställningar
• Kommunicera med interna och externa intressenter

Om dig
Vi söker dig med gedigen erfarenhet av att arbeta som chefsassistent eller motsvarande roll med ett stort intresse för kommunikation och koordinering. Du trivs i, och har erfarenhet av, en administrativ och stöttande roll där du får möjlighet att vara spindeln i nätet. Fortsättningsvis har du relevant utbildning och goda kunskaper i såväl tal som skrift i svenska och engelska.

Som person är du prestigelös, strukturerad och van vid att ta initiativ och självständig. Eftersom du kommer arbeta i en stöttande roll är det viktigt att du tycker om att hjälpa andra och arbetar på ett proaktivt sätt.

Viktigt för tjänsten är:
• Erfarenhet av att arbeta som chefsassistent
• Administrativ erfarenhet
• Goda kunskaper i svenska och engelska

Om anställningen
Tjänsten som executive assistant är ett konsultuppdrag med tillsättning efter årsskiftet. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. Uppdraget är inledningsvis på 6 månader med mycket goda möjligheter för förlängning för rätt person.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov, finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Johanna Lydén på 031-764 35 23.



Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-01-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Johanna Lydén Johanna.Lyden@adecco.se

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG

Kontorsadress
Östra Hamngatan 26-28

Jobbnummer
3230883

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: