Internationell trainee med IT-inriktning

Lidl Sverige KB / Supportteknikerjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lidl Sverige KB i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige

Under 1,5 inspirerande och intensiva utbildningsår får du en gedigen inblick i vår organisation och vårt arbetssätt. Vi är väldigt måna om att alla anställda, oavsett position, ska ha en god förståelse för vår kärnverksamhet - butiksförsäljning. Därför inleds traineeprogrammet med 2,5 månaders utbildning/arbete inom vår försäljningsorganisation. Du får under denna period även möjlighet att vara på ett av våra centrallager, med syfte att få förståelse för logistiken bakom arbetet i butikerna.

Nästa del utgörs av en 10,5 månader lång utvecklingsfas där du arbetar 2,5 månader inom din huvudinriktning IT. Därefter följer 2 månader inom en delinriktning som vi väljer tillsammans med dig, dels utifrån ditt intresse och dels utifrån verksamhetens behov. Denna fas avslutas med 3 månader som du spenderar i Tyskland, och där du fokuserar helt på att skaffa dig eller fördjupa dina kunskaper i tyska.

Den tredje och sista fördjupningsfasen är du kvar i Tyskland och tillbringar 3 månader på Lidls huvudkontor i Neckarsulm. Där har du möjlighet att få mer djupgående kunskap om hur vi arbetar på internationell nivå inom ditt specialområde. Under traineeprogrammets sista del återvänder du till vårt svenska huvudkontor och arbetar 3 månader på avdelningen IT inom din huvudinriktning. Efter traineeprogrammet startar du din karriär på IT avdelningen och kan se fram mot en spännande utveckling i en spännande bransch.

Vi söker dig som har en civilingenjörsexamen med inriktning på IT/affärssystem, eller motsvarande, med goda resultat. Som person är du lösningsorienterad, flexibel och har en mycket stark kommunikativ och analytisk förmåga. Du har en hög ambitionsnivå och har lätt för att arbeta i team. Det är mycket meriterande om dina kunskaper i tyska är goda, både i tal och skrift.

Vi är en av de största kedjorna inom dagligvaruhandeln med tusentals butiker runt om i Europa. Vi öppnade våra första butiker i Sverige under 2003 och har sedan dess ständigt utmanat de etablerade kedjorna och sänkt matpriserna. Varje vecka väljer hundratusentals svenskar att handla smart när de går till någon av våra närmare 170 butiker runt om i Sverige. Vi har bevisat att bra mat inte behöver kosta mer!

Vår IT-avdelning ansvarar för allt systemstöd gentemot huvudkontoret i Solna, alla våra butiker samt de två centrallagren i Rosersberg och Halmstad. Detta inkluderar butikssystem såväl som logistik-, ekonomi- och rapporteringssystem. Avdelningen är indelad i tre grupper: drift, support och projekt. Lidl har ett starkt fokus på standardisering och automatiserade flöden för att kunna få ner priserna mot kund. En av IT-avdelningens nyckelroller är att skapa rätt systemstöd för att få dessa flöden att fungera felfritt - dygnet runt, alla dagar, hela året.

Varaktighet, arbetstid
Tjänsten är en heltidstjänst med tillträde 4 september 2017. Som anställd på Lidl omfattas du av kollektivavtal för tjänstemän mellan Svensk Handel och Unionen/Akademikerförbunden.

Publiceringsdatum
2017-02-23

Ersättning
För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs - på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord engagemang, ansvar, smart och tillsammans.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-03-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Lidl Sverige KB

Adress
Lidl Sverige KB
Box 4093
17104 SOLNA

Kontorsadress
Anderstorpsvägen 22

Jobbnummer
3338568

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lidl Sverige KB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lidl Sverige KB: