Internationell Speditör sökes

Arena Personal AB / Speditörsjobb / Arboga
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla speditörsjobb i Arboga, Kungsör, Köping, Hallstahammar, Eskilstuna eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Arena Personal AB i Arboga, Kungsör, Köping, Eskilstuna, Örebro eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2014-09-30

Om tjänsten
Vi söker nu en internationell Speditör för uppdrag hos en av våra kunder i Arboga. Uppdraget, som är på heltid, kommer att påbörjas 2015-01-01 och fortlöpa fram till december 2015.

Som speditör hos vår kund kommer du att få arbeta med alla de vanligt förekommande arbetsuppgifter som ingår i tjänsten, exempelvis bokning av transporter, koordinering, ordermottagning och hantering av all dokumentation kring detta. Arbetet innebär även elektronisk tullhantering och licenshantering för vissa av företgets produkter.

Profil
Vi söker dig som har;

• relevant utbildning och minst 1 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
• goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
• mycket goda kunskaper kring regelverk och dokumentation gällande import/export
• kunskaper om hantering av farligt gods kring flyg-, bil- & sjötransporter

Som person är du serviceinriktad och lyhörd. Du trivs med självständigt arbete samtidigt som du tycker om att arbeta tillsammans med andra.
Att du dessutom är ansvarsfull, noggrann och målinriktad ser vi som en självklarhet.

Vi erbjuder

Vi matchar de bästa medarbetarna till rätt företag och uppdrag. Att vara extern medarbetare hos oss passar dig som på minsta möjliga tid vill skaffa dig mesta möjliga erfarenhet. Vi ger dig chansen att arbeta på attraktiva arbetsplatser där du utvecklar din kompetens.
Du har nära kontakt med din personalansvarige som stöttar dig och fungerar som ditt bollplank för att du ska lyckas i dina uppdrag. För oss är det viktigt att du trivs och mår bra. Självklart har vi som auktoriserat bemanningsföretag kollektivavtal och försäkringar för din anställningstrygghet.
Vi värdesätter en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald. Det skapar trivsel och kvalitet för våra kunder och dig som anställd.
Vi erbjuder tjänster inom olika områden och på olika nivåer. Hos oss har du chans att utvecklas genom varierande typer av uppdrag hos våra kunder. Du får flexibla arbetsförhållanden och -tider. Som extern medarbetare har du möjlighet att lära känna olika arbetsgivare och medarbetare, se nya arbetssätt och processer, arbeta i flera system och därmed bredda din kompetens och samla erfarenhet. Du får även viktiga kontakter ute på olika arbetsplatser och detta nätverk kan vara till stor hjälp längre fram i din karriär. Samtidigt står vi bakom dig och ger stöd när det är nödvändigt! Många av våra medarbetare får anställning hos våra kunder efter genomfört uppdrag.

Om företaget
Vi har ett personligt engagemang och anstränger oss alltid för att ordna saker på bästa sätt. Vi försöker hitta uppdrag som passar dig som medarbetare så att du hela tiden utvecklas för då vet vi att du trivs och gör ett bra jobb! Vi agerar professionellt i alla lägen och har gedigen kompetens i bolaget. Du som medarbetare får därför trygghet och en kompetent arbetsgivare. Våra personalansvariga arbetar från början till slut med kunder och medarbetare i hela bemanningsprocessen vilket gör att vi har en nära kontakt och vet vad som är på gång och aktuellt för dig för tillfället.

Så ansöker du
Tre enkla steg till ditt nya jobb:

1. Du ansöker genom att klicka på "ansök här" eller "ansök via extern webbplats".
2. Du kommer då till Arena Personals hemsida. Klicka på "Sök jobbet" och fyll i dina kontaktuppgifter och bifoga sen ditt CV och personliga brev. Hela ansökningsprocessen tar max några minuter.
3. Vi behandlar alla ansökningar löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag - ansök därför redan idag. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

Arbetstider och omfattning
Heltid tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-10-08
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 1742
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Linda Lundstedt 021-470 57 02

Företag
Arena Personal AB

Adress
Arena Personal AB
Pilgatan 8 C
72130 Västerås

Kontorsadress
Pilgatan 8 C, Västerås

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2014617

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Arena Personal AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Arena Personal AB: