Internationell samordnare

Ljungby kommun, Kommunledningsförvaltningen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Ljungby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Ljungby, Älmhult, Hylte, Alvesta, Värnamo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ljungby kommun, Kommunledningsförvaltningen i Ljungby

I Ljungby kommun är vi öppna, vi är framåt och vi vill. Det betyder att vi håller vad vi lovar, löser problem tillsammans, är modiga och kreativa och har service i fokus. Hos oss hittar du Sveriges viktigaste jobb och ett av dem kan nu bli ditt.

I Ljungby kommun formar vi framtiden tillsammans! Vill du vara med?

Utvecklingsavdelningen är en nystartad enhet som bedriver strategiskt utvecklingsarbete, kommunövergripande. Avdelningen består av 9 personer med specialistkompetens och är organiserad i kommunledningsförvaltningen.

Besök oss gärna på www.ljungby.se/jobb




Publiceringsdatum
2017-10-25

Arbetsuppgifter
Du är en resurs för hela kommunkoncernen och näringslivet i Ljungby kommun. Du ansvarar för kommunens strategiska internationella arbete inklusive processerna att revidera styrdokument och leder arbetsgruppen för EU-frågor. Du ger konsultativt stöd till initiativtagare (politiker, tjänstemän och företagare) till projektidéer för att komma från utvecklingsidé till projektansökan. Du utgör även ett stöd i ansökningsprocessen, i vissa fall även ansvarig för att skriva ansökningar.

Omvärldsbevaka inom kommunens prioriterade områden samt bevaka händelseutveckling vad gäller EU:s finansieringsmöjligheter. Även bevaka EU-möjligheterna för näringslivet. Informera om och visa på möjligheterna med internationalisering och dess möjligheter ur ett kommunövergripande perspektiv. Arrangera informations- och inspirationstillfällen för politiker och tjänstemän samt frukostmöten och seminarier för näringslivet. Även vara kontaktperson för Ljungby kommun i olika EU-projekt och nätverk.
Sprida det internationella arbetet som pågår inom förvaltningar och kommunala bolag. Årligen sammanställa förvaltningar och bolags redovisningar av internationellt arbete. Det finns EU-projektekonom och dokumenthanteringsplan för EU-projekt att tillgå.



Kvalifikationer
Du ska ha högskoleexamen inom relevant område samt erfarenhet inom internationellt arbete.
Det är viktigt att du har kunskaper om EU-frågor och finansieringsmöjligheter från såväl EU som nationell och regional nivå. Vi vill att du har erfarenhet av arbete med projektutveckling och att driva EU-projekt.
Det är önskvärt att du har erfarenhet av att arbeta inom en politiskt styrd organisation samtidigt som vi gärna ser att du har kännedom om en företagares behov och utmaningar i vardagen.

För att driva kommunens arbete inom internationellt arbete krävs att du är en "doer". Du ska kunna se möjligheter, ta initiativ och föreslå lösningar.
Du ska även ha goda kunskaper i engelska. Övriga europeiska språk är meriterande.

ÖVRIGT
Du söker tjänsten via Offentliga Jobb.

Betyg och intyg behöver inte bifogas ansökan
Kommunen tar ansvar för hela rekryteringen utan tas med vid en eventuell intervju.
och undanber sig därför samtal från rekryteringsfirmor och annonssäljare.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2018-01-01 .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-11-26
Ange följande referens när du ansöker: A725812
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Beatrice Schmidt beatrice.schmidt@ljungby.se 0372-78 90 90

Företag
Ljungby kommun, Kommunledningsförvaltningen

Adress
Ljungby kommun, Kommunledningsförvaltningen
Ljungby kommun
34183 LJUNGBY

Kontorsadress
Olofsgatan 9 34183 Ljungby

Jobbnummer
3767996

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ljungby kommun, Kommunledningsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ljungby kommun, Kommunledningsförvaltningen: